اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نامه سرگشاده مسئول کمیته داوران کشتی خراسان‌رضوی

کمیته داوران کشتی کشور به داوران خراسان‌رضوی کم توجه است

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته داوران هیئت کشتی خراسان‌رضوی در نامه‌ای سرگشاده نسبت به وضعیت داوران خراسان‌رضوی گلایه کرد و گفت: کمیته داوران کشتی کشور به داوران خراسان‌رضوی کم توجه هستند.

کمیته داوران کشتی کشور به داوران خراسان‌رضوی کم توجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی، متن کامل نامه سرگشاده مسئول کمیته داوران هیئت کشتی خراسان‌رضوی خطاب به رئیس هیئت، درباره کم‌توجهی کمیته داوران کشتی کشور به داوران استان به این شرح است:

ریاست محترم هیأت کشتی خراسان‌رضوی

با عرض سلام و ادب

همان‌گونه که بارها به صورت شفاهی و از طریق نامه به استحضار رسیده است، خراسان‌رضوی از 13 داور بین‌المللی برخوردار بود که 10 نفر از این عزیزان بازنشسته شده و 3 نفر دیگر باقی مانده‌اند که این تعداد برای این استان پهناور بسیار اندک و ناچیز است.

استان ما در حال حاضر از 20 داور ممتاز ملی برخوردار است که اکثر آنها در شهرستان‌ها سکونت دارند و در مواقع لزوم بدون هیچ گونه چشم‌داشتی همکاری‌های لازم را داشته‌اند و بیشتر آنها واجد شرایط و متقاضی شرکت در کلاس‌های استاژ بین‌المللی با هزینه شخصی هستند که حق طبیعی آنهاست ولی تا امروز موفق نشده‌ایم آنان را به این کلاس‌ها اعزام کنیم.

اینجانب حدود 3 سال است که مسئولیت کمیته داوران خراسان‌رضوی را برعهده گرفته‌ام و پس از قبول این مسئولیت با خدای خود عهد کردم که خدمتگزار صدیق این عزیزان باشم.

جناب حاج آقای بامشکی! 11 سال است که خراسان‌رضوی موفق نشده حتی یک سهمیه به آمار داوران بین‌المللی خود اضافه کند.

در این سه سال خدمتم بارها به صورت شفاهی و کتبی متذکر شدم که استان نیازمند جایگزین داوران بازنشسته خود می‌باشد و در همین رابطه کمیته خراسان‌رضوی بار اول دو نفر از همکاران به نام‌های آقایان عباس امینیان و محمدشفیع جلیلوند را با موافقت آقای یزدانی‌خرم معرفی ولی متاسفانه در لحظه آخر دستی از غیب بیرون آمد و از شرکت آنها در کلاس استاژ که در کشور آذربایجان برگزار شد جلوگیری کرد این در حالی بود که این دو نفر بلیت هواپیما هم تهیه کرده بودند.

برای بار دوم آقایان عباس امینیان و پیام دوست‌محمدی معرفی شدند ولی این بار نورچشمی‌های مرکزنشین اعزام گردیدند.

برای بار سوم آقای محمد باقری معرفی شد ولی این بار هم موفق نشدیم.

بار دیگر 5 نفر را به کلاس گزینشی که در کشور آذربایجان برگزار شد معرفی کردیم ولی این دفعه هم مرکزنشینان انتخاب شدند، حتی در کلاس گزینشی که در اردبیل برگزار شد، هیچ اطلاع‌رسانی انجام نشد.

برای بار پنجم تقاضای 4 سهیمه از 10 نفر داوران بازنشسته را کردیم که با موافقت نایب رئیس جناب آقای دکتر رنگرز و سرپرست محترم جناب حاج آقای خطیب قرار گرفت که متاسفانه در جلسه کمیته داوران کشور که اینجانب هم عضو آن هستم بدون توجه به دستوران این عزیزان فقط با یک نفر موافقت شد و برای 6 استان دیگر هم به همین شکل برخورد گردید.

جناب حاج آقای بامشکی، حضرت‌عالی مدت زیادی نیست که مسئولیت ریاست هیئت کشتی خراسان‌رضوی را به عهده گرفتید.

وظیفه شرعی خود بدانید و از حق و حقوق داوران زیرمجموعه خود دفاع کنید.

چرا باید استان تهران 41 داور بین‌المللی داشته باشد ولی خراسان‌رضوی تنها 3 داور؟ چرا باید استان تهران در دو سه سال اخیر 11 نفر به آمار داوران خود اضافه نماید ولی خراسان صفر؟

در جلسه کمیته داوران قرار شد از هر از استان فقط 1 نفر اعزام شود ولی چرا از استان البرز 2 نفر معرفی شدند؟

ما مانع پیشرفت کسی نیستیم ولی چرا فاصله مرکزنشینان با شهرستان‌ها این‌قدر زیاد است؟ استان البرز سال گذشته دو نفر به آمار خود اضافه کرد و امسال هم دو نفر اعزام شدند.

باید با چه کسی درددل کنیم؟ چطور باید صدای همکاران جوانمان را به گوش مسئولان محترم برسانیم؟ اکثراً سن آنها از مرز 35 سال گذشته و نمی‌توانند شرکت کنند، ضمن اینکه 10 سال پشت خط مانده‌اند و بقیه آنها هم به همین شکل در مرز بازنشستگی قرار دارند.

ریاست محترم کمیته داوران فدراسیون در پاسخ به این سوال تعداد زیاد داوران را مطرح می‌کنند! به شهرستان‌ها چه ربطی دارد که اکثر داورها در تهران اسکان دارند؟ این مسئله سبب شده که داوران ما بی‌انگیزه و با دل‌سردی زیاد فعالیت کنند.

به هر صورت ما متقاضی 4 سهمیه از 10 داور بازنشسته خود هستیم که دو نفر امسال و دو نفر دیگر را در سال آینده اعزام کنند.

احتراماً خواهشمند است مراتب فوق را به فدراسیون کشتی ارسال تا اقدامات لازم را مبذول فرمایند.

قبلا ًاز همکاری عزیزانی که با هیئت کشتی خراسان‌رضوی همکاری می‌نمایند کمال تشکر را دارم.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول