اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه

میزان محصولات کشاورزی استان سالانه باید به هشت میلیون تن برسد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه مقرر شده افزایش تولیدات کشاورزی در کشور به 500 میلیون تن و در اصفهان سالانه به 8 میلیون تن برسد.

میزان محصولات کشاورزی استان سالانه باید به هشت میلیون تن برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا نریمانی ظهر امروز در همایش چالش‌های فراروی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در عرصه کشاورزی اظهار داشت: اصفهان در سال‌های نرمال همیشه با کمبود آب مواجه است ولی طی چند سال خشکسالی اخیر مشکل کمبود آب در این بخش بیشتر شده که تنها راه مقابله با این بحران مصرف بهینه از منابع آبی است.

وی ادامه داد: 400 هزار هکتار اراضی آبی در استان وجود دارد که تاکنون عملیات زیر بنایی 180 هزار هکتار از اراضی آبی و کشاورزی اصفهان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: تاکنون عملیات زیر بنایی 90 هزار هکتار از اراضی  آبی استان طی 3 سال گذشته صورت گرفته است.

وی با اشاره به این مطلب که نخستین چالش بخش کشاورزی کمبود آب است افزود: در راستای مصرف بهینه آب، 289 میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی ذخیره شده است.

نریمانی تصریح کرد: در طی سال زراعی 91-90 توانستیم میزان خسارات را به نصف قبل، معادل 18 درصد کاهش دهیم.

وی تاکید: در سال گذشته با اجرای اقدامات زیربنایی در بخش کشاورزی توانستیم در یک متر مکعب، یک کیلو محصول تولید کنیم که با ادامه این سیاست و با اتمام عملیات زیربنایی تا پایان برنامه پنجم توسعه مقرر شده تولید به سه کیلوگرم ارتقا پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت:  تعارضات شهری با عرصه کشاورزی طی سه دهه گذشته موجب از بین رفتن 70 هزار هکتار از زمین‌های مرغوب و کلاسیک کشاورزی شده است.

وی ادامه داد: در بازنگری طرح تفضیلی 25 شهر توانستیم 40 هزار هکتار حریم این شهرها را کوچک‌تر کرده و فرصت برای توسعه واحدهای جدید کشاورزی در این اراضی ایجاد نماییم.

نریمانی با اشاره به طرح وزیر جهاد کشاورزی در سال گذشته برای افزایش توان تولید و استفاده از ظرفیت‌های بخش کشاورزی گفت: در این راستا 328 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ هفت درصد به استان اصفهان برای افزایش تولید طی برنامه پنجم توسعه اختصاص پیدا کرد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول