اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

22 تیر جاری

جشنواره شکرگزاری برداشت هندوانه در چاف و چمخاله لنگرود برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار چاف و چمخاله از برگزاری نخستین جشنواره شکرگزاری برداشت هندوانه در چاف و چمخاله لنگرود در 22 تیر ماه جاری خبر داد.

جشنواره شکرگزاری برداشت هندوانه در چاف و چمخاله لنگرود برگزار می‌شود

دانش شکیب امروز در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار فارس در لنگرود با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره شکرگزاری برداشت هندوانه اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره توجه مسئولان به بخش کشاورزی، منابع دریا و صید ماهی، جذب توریست و پرکردن اوقات فراغت و ایجاد انگیزه و نشاط در بین مردم است.

وی، زمان برگزاری این جشنواره را عصر پنجشنبه 22 تیر جاری در میدان میوه و تره‌بار شهر چاف و چمخاله لنگرود عنوان کرد و افزود: اجرای سازهای محلی و سنتی، نمایش و مسابقه هندوانه‌خوری از برنامه‌های جشنواره مذکور است.

شهردار چاف و چمخاله برپایی جشنواره را با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در این شهر ذکر کرد.

وی درباره منطقه چاف و چمخاله گفت: منطقه چاف یکی از مراکز مهم هندوانه‌خیز در سطح شهرستان لنگرود و گیلان است که علاوه بر تامین نیاز مصرف داخل استان به دیگر استان‌های همجوار نظیر مازندران، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، قزوین و کرمانشاه نیز صادر می‌شود.

شکیب، با اشاره به اینکه باغ‌های چاف ماسه‌ای بوده و هیچ‌گونه مواد غذایی را در برندارد، ابراز کرد: کشاورزان از این زمین‌ها تنها به عنوان یک بستر برای کشت هندوانه استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر سودآوری کشاورزان از طریق کشت هندوانه، برای کشت و کار نیز مانند شخم، بذر پاشی گلدانی، حمل گلدانی، کود پاشی، وجین، سم‌ پاشی، حمل هندوانه به بازار،  واسطه‌گری، وزن‌کشی، استفاده می‌کنند و صدها نفر از جوانان و افراد فاقد کار این منطقه از این راه برای تامین نیازهای اقتصادی خانواده خود مشغول فعالیت هستند.

این مسئول، یادآور شد: سطح زیر کشت هندوانه در منطقه چاف و چمخاله یک‌هزار و 400 هکتار در منطقه است که حدود 17 هزار تن محصول به ارزش مالی 6 میلیارد تومان تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه چشنواره شکرگزاری هندوانه برای نخستین بار در چاف و چمخاله برگزار می‌شود، اذعان کرد: امیدواریم این جشنواره مورد استقبال خوب مردم و مسئولان قرار گیرد.

 انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول