اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی چرام خبر داد

برداشت هندوانه از 350 هکتار از جالیزهای چرام

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی چرام گفت: امسال در 350 هکتار از اراضی حاصلخیز شهرستان چرام هندوانه کشت و برداشت شد.

برداشت هندوانه از 350 هکتار از جالیزهای چرام

خدا‌رحم معتمدی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان چرام اظهار داشت: مهم‌ترین رکن فعالیت اقتصادی مردم چرام کشاورزی است.

وی به شرایط مطلوب شهرستان چرام برای کشاورزی اشاره کرد و گفت: به سبب طبیعت مساعد، به ویژه تنوع گیاهان جنگلی و آب و هوای مساعد این شهرستان، شرایط مناسبی برای کشت و کار وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه در شهرستان چرام کشاورزی بیشتر به روش دیمی است، عنوان داشت: علاوه بر کشت گندم و جو که به صورت دیم و آبی در بیشتر مناطق شهرستان رایج است، کشت برنج نیز در این منطقه که منابع آب کافی دارد، معمول است.

رئیس جهاد کشاورزی چرام ابراز داشت: از دیگر محصولات مهم کشاورزی که کشت آن در مناطق مختلف استان رواج دارد، هندوانه است.

معتمدی‌پور زمین حاصلخیز چرام را مسبب پرورش هر نوع کشتی در این شهرستان دانست و اضافه کرد: امسال در 350 هکتار از اراضی حاصلخیز شهرستان چرام هندوانه کشت و برداشت شد.

وی تاکید کرد: هندوانه میوه‌ای شیرین و آبدار است که نه تنها باعث رفع تشنگی در هوای گرم تابستان می‌شود بلکه اثرات بسیار مفید دیگری نیز دارد که برای ما ناشناخته است.

این مسئول با بیان اینکه هندوانه با داشتن بیش از 90 درصد آب برای رفع تشنگی مفید است، متذکر شد: هیچ میوه‌ای تا این اندازه آب ندارد و از جمله میوه‌هایی است که در فصل تابستان به دلیل گرما و شیوع بیماری گرمازدگی طرفداران زیادی دارد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان چرام تصریح کرد: در هر هکتار از برداشت هندوانه در این شهرستان 15 تن هندوانه برداشت می‌شود.

معتمدی‌پور اذعان داشت: در این برداشت علاوه بر مصارف داخلی، به استان‌های همجوار و همچنین تهران، اصفهان، مشهد و به خارج از کشور نیز هندوانه صادر می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول