اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر خبر داد

آغاز برداشت هندوانه در شوشتر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شوشتر از آغاز برداشت هندوانه از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت هندوانه در روزهای آینده آغاز می‌شود.

آغاز برداشت هندوانه در شوشتر

نادر پوررکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: در سال‌ جاری بیش از یک‌هزار و 770 هکتار از اراضی شهرستان شوشتر زیر کشت هندوانه رفته است.

وی با اشاره به اینکه برداشت هندوانه بسیار زیاد خواهد بود، تأکید کرد: برداشت هندوانه در هر هکتار از مزارع شوشتر بیش از 20 تن است.

این مقام مسئول با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده برای میزان برداشت هندوانه در شوشتر تأکید کرد: از مزارع شوشتر 35 هزار و 400 تن هندوانه برداشت خواهد شد.

پوررکنی با اشاره به این نوع کشت تاکید کرد: کشت هندوانه در شوشتر به صورت آبی بوده است و برداشت از روزهای آتی آغاز می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه برداشت محصول گندم در سطح شهرستان شوشتر با سرعت در حال انجام است، تأکید کرد: سوزاندن باقی‌مانده مزارع گندم پس از برداشت محصول شاید اقدامی ساده و بسیار کم هزینه باشد ولی زیان‌های بسیار زیادی به زمین زراعی در فصل آتی کشت وارد می‌کند که باید در این باره کشاورزان از موضوع آگاه شوند.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر افزود: در بسیاری از مزارع گندم در سطح شهرستان شوشتر کشاورزان پس از برداشت محصول زمین زراعی خود را آتش می‌زنند و به این دلیل مشکلات زیادی برای آنزیم‌ها و مواد مغذی موجود در زمین برای کشت بعدی به وجود می‌آید.

پوررکنی با اشاره به اینکه مراتب را به کشاورزان در این شهرستان اعلام کرده‌ایم، تأکید کرد: در این باره هشدارهای لازم را به کشاورزان گندم‌کار با ارسال نامه اعلام کرده‌ایم و تلاش شده است تا با انجام آموزش‌هایی مشکلات آتی این اقدام را هشدار دهیم.

انتهای پیام/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول