اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه‌های خرداد و تیر 91 صورت می‌گیرد

تولید 280 هزار تن هندوانه مازاد بر مصرف در فارس

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود در ماه خرداد 80 هزار تن و در تیر ماه 200 هزار تن هندوانه مازاد بر مصرف در این استان تولید شود.

تولید 280 هزار تن هندوانه مازاد بر مصرف در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد دزفولی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سطح زیر کشت هندوانه کشور در سال زراعی 89 ـ 90 به میزان 147 هزار هکتار بود که از این سطح 3 هزار و 500 هزار تن هندوانه تولید شده است.

وی افزود: استان فارس در سال زراعی 89 ـ 90 با سطح زیر کشت 18 هزار و 500 هکتار و تولید 648 هزار تن هندوانه حدود 5.12 درصد از سطح زیر کشت و 5.18 درصد از تولید هندوانه کشور را به خود اختصاص داده که از این نظر، فارس حائز رتبه دوم کشوری است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به گستردگی این استان و وجود اقلیم‌های متفاوت در فصول مختلف سال، هندوانه کشت می‌شود که حدود 32 درصد سطح زیر کشت هندوانه استان به صورت کشت بهاره در شهرستان‌های رستم و ممسنی انجام می‌پذیرد.

دزفولی در ادامه به کشاورزان توصیه کرد که در راستای جلوگیری از وارد آمدن خسارت و ضررهای احتمالی در زمان برداشت، باید تاریخ کاشت مناسب را رعایت کرده و از بذرهای هیبرید مناسب صادرات استفاده کنند و سطوح زیر کشت هندوانه خود را نسبت به سال گذشته تا 25 درصد کاهش دهند.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود به محصول گوجه فرنگی تولید بهاره استان فارس اشاره کرد و بیان داشت: فارس در سال زراعی 898 ـ 90 با سطح زیر کشت 22 هزار هکتار و تولید یک‌هزار و 130 هزار تن گوجه فرنگی حدود 7.15 درصد از سطح زیر کشت و 6.22 درصد از تولید گوجه فرنگی کشور را به خود اختصاص داده و توانسته است مقام نخست کشور را از آن خود کند.

دزفولی ابراز داشت: با توجه به سطوح زیر کشت گوجه فرنگی تولید بهاره این استان، پیش‌بینی می‌شود در اردیبهشت ماه 91 ، 65 هزار تن و در خرداد ماه همین سال 87 هزار تن گوجه فرنگی مازاد بر مصرف تازه‌خوری در این استان تولید شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس هم‌چنین از برداشت زمستانه پیاز در این استان از اواسط اسفند ماه جاری خبر داد و گفت: پیاز تولید زمستانه در سال جاری در شهرستان لار در سطح 350 هکتار کشت شده است و پیش‌بینی می‌شود از این سطوح 15 هزار تن پیاز برداشت و روانه بازار شود.

دزفولی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در اسفند ماه جاری حدود 11 هزار تن و در فروردین ماه 91،  4 هزار تن پیاز در سطح این استان برداشت شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول