اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال زراعی جاری اتفاق افتاد

خسارت 5 میلیارد ریالی به هندوانه‌کاران کهگیلویه‌ای

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه هزینه کاشت یک هکتار هندوانه 30 میلیون ریال است، گفت: تمام خسارات وارده به کشاورزان این شهرستان در این زمینه بالغ بر 5 میلیارد و 400 میلیون تومان برآورد شده است.

خسارت 5 میلیارد ریالی به هندوانه‌کاران کهگیلویه‌ای

سید عمران تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار کرد: در سال زراعی 89 ـ 90 سطحی معادل یک‌هزار و 800 هکتار از اراضی مستعد این شهرستان زیر کشت هندوانه بوده که با توجه به شرایط آب و هوایی و رعایت اصول فنی و به‌زراعی، محصول قابل قبول و با کیفیتی تولید شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه افزود: به علت عدم بازار فروش، محصول برداشت نگردید و خسارات جبران‌ناپذیری به قشر زحمتکش کشاورز در این حوزه وارد شد.

تقوی با بیان اینکه سطح زیر کشت هندوانه در شهرستان کهگیلویه هزار و 800 هکتار بود، تصریح کرد: متوسط عملکرد در هکتار 50 تن و تولید کل محصول 90 هزار تن بود.

وی با اشاره به اینکه هزینه کاشت یک هکتار هندوانه 30 میلیون ریال می‌باشد، گفت: کل خسارات وارده به کشاورزان در این زمینه بالغ بر 5 میلیارد و 400 میلیون تومان برآورد شده است.

این مسئول امور کشاورزی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به سیل آذرماه امسال در شهرستان کهگیلویه ابراز داشت: این سیل خسارات جبران ناپذیری به تاسیسات زیربنایی از جمله راه‌های بین مزارع، دیوار‌های حفاظتی، اراضی کشاورزی بر اثر فرسایش و رسوب، کانال‌ها و پمپاژهای آبرسانی به کشاورزی وارد کرد.

تقوی تصریح کرد: در صورت عدم کمک‌رسانی و مساعدت اعتبارات دولتی این بخش از کشاورزان دچار معضلات و مشکلات فراوانی خواهند شد و بخش تولید در این عرصه زمین‌گیر می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: کارشناسی‌های انجام گرفته و بازدیدهای میدانی از این خسارات نشان‌دهنده عمق خسارات به تاسیسات زیربنایی است.

تقوی عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز برای جبران بخشی از این خسارات 30 میلیارد ریال می‌باشد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول