اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی:

دولت آینده مدل اقتصادی کار‌آمد را پیش‌بینی کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ دولت آینده باید مدل اقتصادی کار‌آمد و متفاوت از شرایط فعلی را پیش‌بینی کند تا کشور از بحران اقتصادی نجات پیدا کند.

دولت آینده مدل اقتصادی کار‌آمد را پیش‌بینی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور ظهر امروز در هفتمین جشنواره امتنان از کار‌آفرینان برتر، کارگران نمونه و واحدهای نمونه تولیدی در اردبیل اظهار داشت: امروز بحث اقتصاد یکی از چالش‌های بزرگ جهانی است و اگر در گذشته تلاش می‌شد تا رهبرانی که برای کشورها انتخاب می‌شود از میان رجال سیاسی باشد اما امروز با توجه به ضرورت‌های اقتصادی رهبران انتخاب شده برای کشورها نیز باید انسان‌هایی دارای اندیشه‌های برتر اقتصادی باشند اندیشه‌ای که بتواند منتج به حل معضل و مسائل بیکاری و مشکلات اقتصادی در کشور شود.

وی با یادآوری اینکه ما نیز در کشور خود باید به دنبال این نوع مدل اقتصادی باشیم خاطرنشان کرد: اندیشه اسلامی جمهوری اسلامی باید مدلی را به جامعه ارائه دهد تا در کوتاه‌مدت بتوانیم از این معضلات اقتصادی که امروز به طور جدی گریبانگیر کشور ماست رها شویم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به تاثیر مستقیم نابسامانی اقتصادی بر امنیت اشاره کرد و بیان داشت: منشأ بسیاری از فسادها و تهدید‌ها بیکاری است و اگر بیکاری را حل کنیم می‌توانیم گره‌های معضلات اجتماعی را نیز باز کرده و کشوری سعادتمند داشته باشیم.

حقیقت‌پور یادآور شد: کسانی که می‌خواهند وارد انتخابات ریاست جمهوری آینده کشور شوند باید مدل و اندیشه اقتصادی خود را به مردم ارائه دهند چرا که ما از عدم پایدار قوانین در اقتصاد لطمه‌های جدی خورده‌ایم.

وی بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران را از دیگر معضلات موجود در اقتصاد کشور اعلام کرد و افزود:‌ هم اکنون 365 هزار میلیارد تومان پول دردست مردم است که اگر یک مدل اقتصادی قوی در کشور وجود داشت این سرمایه‌ها به صورت منطقی هدایت و با وارد شدن به چرخه و گردونه اقتصادی کشور فرصت‌های بی‌شمار شغلی ایجاد و معضل بیکاری برطرف می‌شد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود نامگذاری امسال به سال تولید ملی،‌ حمایت از کار و سرمایه ایرانی را خاطرنشان کرد و ابراز داشت:‌ رهبر معظم انقلاب با علم به معضل اقتصادی کشور عناوین اقتصادی را بر سال‌ها انتخاب می‌کنند تا فضای امن اقتصادی در کشور منجر به اشتغال شود.

حقیقت‌پور تحریم‌ها و تهدید‌ها و فشارهای وارد شده بر ایران در سطح بین‌الملل را حربه دشمن در ناکارآمد نشان دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواند و ادامه داد: ما از همین جا اعلام می‌کنیم ما اهل رمضان و اهل محرم هستیم و هر جا نیاز باشد صبر می‌کنیم و آنجا که ضرورت ایجاب می‌کند همانند حسین بن علی (ع) وارد قیام خواهیم شد.

وی ظرفیت‌های ممتاز اقتصادی کشور را یادآور شد و تصریح کرد:‌ کشور ما با برخورداری از این امکانات با معضل بزرگی به نام بیکاری مواجه است اما چین علیرغم محرومیت از این امکانات 70 میلیون فرصت شغلی آن هم برای معلولان ایجاد کرده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم اذعان داشت: دولت‌ها در طول تاریخ نشان داده‌اند تجار، بازرگان و اقتصاد‌دانان موفقی نیستند و باید مردم خود با توجه به اصل 44 قانون اساسی وارد کار شده و معضلات کشور را حل کنند.

حقیقت‌پور با یادآوری اینکه مدل اقتصادی قوی باید در جمهوری اسلامی تعریف، تعیین و تصویب شود، گفت:‌ با جدیت تمام نیز باید به پای این مدل بایستیم تا بتوانیم کشور را از این معضل اقتصادی که گریبانگیر آن است نجات دهیم.

وی خواستار شفاف‌سازی و روشن کردن میزان حمایت‌ها از سوی دولت شد و تاکید کرد: کسی که می‌خواهد وارد گود انتخابات شود باید برای مردم اندیشه‌ مدون اقتصادی خود را ارائه دهد تا با خروج از این فضا بن‌بست اقتصادی در کشور را بشکنیم.

عضو فراکسیون رهروان ولایت در بخش دیگری از سخنان خود ظرفیت‌های ممتاز استان را نیز در حوزه‌های متفاوت یادآور شد و اظهار داشت:‌ ما در صنعت شیلات اگر بتوانیم تولید خود را از 2 هزار و 500 تن به 100 هزار تن برسانیم و در قسمت باغداری نیز بر روی 150 هزار هکتار باغات دیم اشتغال ایجاد کنیم اردبیل در آینده نه تنها از قالب مهاجر‌پذیری خارج خواهد شد بلکه به یک استان بیکار‌پذیر تبدیل می‌شود.

حقیقت‌پور عمده مشکل اقتصادی استان را فقدان مطالعات لازم اعلام کرد و یادآور شد؛: معادن ما به دلیل فقدان مطالعات امکان بهره‌برداری بلااستفاده باقی مانده است که در این حوزه نیز باید وارد عمل شده و کار انجام دهیم.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در پایان سخنان خود خواستار حمایت‌های جدی از بخش تولید شد و گفت:‌ قبول داریم که تولید‌کننده دارای مشکلات عدیده‌ای است باید تمام فعالیت‌ها در بخش خصوصی دانش‌محور و بازار‌‌محور باشد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول