اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه صورت می‌گیرد

اجرای طرح ساماندهی آثار شاخص تاریخی فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه حدود 30 میلیارد ریال برای ساماندهی آثار شاخص تاریخی فارس اختصاص می‌یابد.

اجرای طرح ساماندهی آثار شاخص تاریخی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فریدون فعالی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران پایگاه‌های پژوهشی فارس اظهار داشت: اعتبار موردنظر برای مرمت و به‌سازی اضطراری برخی از بناهای شاخص این استان و برخی بناهای زندیه در نظر گرفته شده که قرارداد اجرای پروژه‌ها به‌زودی منعقد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: بررسی و رفع مشکلات مربوط به آب‌گرفتگی در مواقع بارندگی در تخت جمشید، اجرای پروژه نصب پوشش حفاظتی موقت برای برخی از سنگ‌نوشته‌ها و نقوش برجسته تخت جمشید، ساماندهی جایگاه اجرای برنامه نور و صدا در تخت جمشید، طرح انتقال راه نقش رستم و مرمت نقوش برجسته نقش رستم، از طرح‌های اولویت دار ما هستند.

این مسئول ادامه داد: همچنین طرح ایجاد جداره رودخانه شاپور در کنار شهر تاریخی بیشاپور، ادامه مرمت قلعه دختر فیروزآباد و نیز مرمت برخی از بناهای تاریخی شاخص بافت تاریخی که در وضعیت اضطراری به سر می‌برند از جمله طرح‌های پیشنهادی است که با اولویت‌بندی بر اساس آماده بودن طرح‌ها و مطالعات و پژوهش‌های انجام شده با اختصاص اعتبار لازم عملیات مورد نیاز در آن بناها یا محوطه‌های تاریخی از محل این اعتبار انجام می‌شود.

فعالی اضافه کرد: از محل اعتبار مورد نظر طرح‌هایی که نیاز به مطالعه دارند نیز در دستور کار قرار می‌گیرند تا در برنامه‌های مرمتی آتی عملیات مرمت این بناها و مجموعه‌های تاریخی نیز صورت پذیرد.

وی در ادامه به برنامه‌های پایگاه‌های پژوهشی این استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: سایت‌ها، محوطه‌ها و مجموعه‌هایی که مورد بازدید گردشگران هستند، در اولویت قرار دارند و از محل اعتبارات ملی و استانی در حوزه تحقیقات، پژوهش و اجرای برنامه‌های مرمتی و ساماندهی این مجموعه‌ها تلاش می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول