اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد

بازدید 700 هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سال گذشته 400 هزار گردشگر خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی بازدید کردند، گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 700 هزار گردشگر خارجی به این استان سفر کنند.

بازدید 700 هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی اظهار کرد: با توجه به سیاست کلان سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری در جذب 7 میلیون گردشگر خارجی، اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی در نظر دارد با معرفی آثار ثبت‌ شده در فهرست جهانی و همچنین بناهای تاریخی و فرهنگی، حداقل 10 درصد توریست فرهنگی به استان جذب کند.

وی تصریح کرد: بسیاری از علاقه‌‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی ایران از کشورهای ارمنستان،‌ گرجستان و آذربایجان برای بازدید از کلیساهای تاریخی وارد این استان می‌شوند، بر همین اساس برنامه‌ریزی‌های عملیاتی و تبلیغاتی خود را به منظور افزایش این بازدید‌کنندگان آغاز کردیم.

محمدی در ادامه گفت: سال گذشته بیش از 400 هزار گردشگر خارجی از اماکن تاریخی،‌ باستانی و فرهنگی بازدید کردند و همین امر نشانگر ظرفیت‌های بی‌بدیل آذربایجان‌شرقی در حوزه میراث فرهنگی است.

وی افزود: سرعت‌‌بخشیدن به اقدامات باستان‌شناسی و مرمتی محوطه تاریخی ربع‌رشیدی بی‌تردید تاثیر بسزایی در جذب بازدیدکنندگان فرهنگی خواهد داشت، چرا که به تازگی موضوع ثبت جهانی آن مطرح شده است. 

انتهای پیام/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول