اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد

تخصیص 5 میلیارد اعتبار برای بازسازی آثار تاریخی جهرم

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از تخصیص 5میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و مرمت آثار تاریخی در جهرم خبر داد.

تخصیص 5 میلیارد اعتبار برای بازسازی آثار تاریخی جهرم

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، فریدون فعالی ظهر امروز در نشست با فرماندار و نماینده شهرستان جهرم از اختصاص 5میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مرمت و بازسازی آثار تاریخی شهرستان جهرم خبر داد و اظهار کرد: تخصیص اعتبار به طرح‌های مرمت در بازار سرپوشیده، مسجد جامع، دروازه پیرشبیب و مسجد و مدرسه خان (زمانیه) از برنامه‌های امسال میراث فرهنگی این استان در شهرستان جهرم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آثار تاریخی جهرم افزود: شرط لازم برای بازسازی و مرمت بازار تاریخی جهرم، مشارکت و همکاری بازاریان است و در غیر این صورت اجرای طرح مرمت و احیای این بنای ارزشمند با مشکل مواجه می‌شود.

وی همچنین قول مشارکت و همکاری در بازسازی و مرمت کاروانسرای گلشن واقع در بازار سرپوشیده جهرم را با مشارکت شهرداری داد و خواستار همکاری جدی بازاریان در امر بازسازی و مرمت بازار شد.

به گزارش فارس، پیش از گزارش مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان با تشریح وضعیت فعلی و نیازمندی‌های ابنیه‌های تاریخی، بر توجه جدی مسئولان میراث فرهنگی بر طرح‌های مرمت و احیای بازار سرپوشیده، مجموعه زمانیه و غار سنگ‌شکن تاکید کردند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول