اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط سرپرست میراث فرهنگی آران و بیدگل

سرقت آثار تاریخی آران و بیدگل تکذیب شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل، هر گونه سرقت آثار تاریخی در منطقه آران و بیدگل طی دو سال گذشته را به شدت تکذیب کرد.

سرقت آثار تاریخی آران و بیدگل تکذیب شد

عباس متولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به شایعات سرقت آثار تاریخی در این منطقه اظهار داشت: سرقت سنگ قبر و اسکلت‌های به جای مانده از 500 سال قبل از بقعه چهل دختران محله خانقاه درب مختص‌آباد در مدت دو سال گذشته واقعیت ندارد و این امر ساخته تخیلات برخی افراد معلوم‌الحال است.

وی یادآور شد: طی مدت دو سال گذشته در مدیریت جدید اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل هیچ سرقتی انجام نشده است.

متولی با اشاره به اینکه سه سال قبل سنگ قبر کوچکی که در بیرون از مقبره قرار داشته به سرقت رفته تصریح کرد: سنگ قبر به سرقت رفته نیز هیچ ارتباطی با سنگ قبر امامزاده حسین(ع) بیدگل ندارد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل با وجود کمبود نیرو و تنها سه نیروی حفاظتی آنچه را که در توان دارد انجام داده و در حفاظت از میراث فرهنگی کوچکترین قصوری نداشته است.

این مسئول کمبود نیرو را از مشکلات این اداره اعلام کرد و بیان داشت: ساختار اداری میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل نیازمند توجه جدی مسئولان است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان آران و بیدگل به لحاظ تعداد آثار تاریخی و ثبت شده فهرست ملی رتبه چهارم را در استان اصفهان داراست اضافه کرد: کویر و کاروانسرای مرنجاب، دریاچه نمک، خانه‌های تاریخی افتخارالاسلام، دربندی، بنی طباء، شهر زیرزمینی(اویی) نوش‌آباد، روستای تاریخی علی‌آباد، سایت تاریخی ویگل، قلعه سی‌زان نوش‌آباد و قلعه کرشاهی ابوزیدآباد از جمله مناطق تاریخی گردشگری می‌باشد.

متولی متذکر شد: این شهرستان همچنین دارای اماکن مذهبی چون بقعه امامزاده بی بی سکینه خاتون، امامزادگان هلال‌بن‌علی(ع)، هادی(ع)، هاشم(ع) و هفت امامزاده و همچنین مجموعه تاریخی قاضی و مسجد نقشینه و دیگر آثار مذهبی است.

شهرستان آران و بیدگل با چهار شهر تابعه آران و بیدگل، نوش آباد، ابوزیدآباد و سفید شهر در شمال استان اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول