اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

28 تیرماه

مجتمع‌های دیجیتالی گیلان افتتاح می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از افتتاح مجتمع‌های دیجیتالی استان در 28 تیرماه امسال خبر داد.

مجتمع‌های دیجیتالی گیلان افتتاح می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منصور ایمانی ظهر امروز در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی بازی‌های رسانه‌ای جام دیجیتال در سالن وارش مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با اشاره به اینکه ایران همواره در بازی‌های ورزشی در جهان پیشتاز بوده و مقام‌های نخست را کسب کرده است، اظهار کرد: با پیشرفت در حوزه بازی‌های دیجیتالی نیز بهترین مقام‌های دنیا از آن ایران می‌شود.

وی با بیان اینکه مجتمع‌های دیجیتالی گیلان در 28 تیرماه جاری همزمان با سراسر استان‌های کشور افتتاح می‌شود، افزود: در این مجتمع‌ها برای تمام اقشار امکان بازی وجود دارد.

این مسئول، استفاده از فضای فرهنگی مساجد، کانون‌های مساجد و مجتمع‌های فرهنگی را از مهم‌ترین ظرفیت‌های مجتمع‌های دیجیتالی دانست و گفت: یک مرکز دیجیتالی نیز در رشت افتتاح می‌شود.

مدیرعامل موسسه فرهنگی دیجیتال فردایین، نیز در مراسم اظهار کرد: این نخستین دوره از بازی‌های دیجیتالی است که در سراسر کشور به میزبانی گیلان انجام می‌شود و از هر استان 12 نفر منتخب به تهران معرفی می‌شوند.

مسعود فرهودی افزود: تعداد بیش از یک‌هزار و 500 نفر متقاضی شرکت در این مسابقه بودند که تنها 320 نفر موفق به تکمیل ثبت‌نام در این دوره از بازی‌های دیجیتالی شده و بقیه متقاضیان به دلیل عدم تکمیل ثبت‌نام از دور مسابقات حذف شدند.

وی، استفاده از بستر دیجیتال را یکی از راهکارهای دشمن برای ضربه زدن به اعتقادات فرهنگی کشور دانست و گفت: با ساماندهی رسانه‌های دیجیتالی می‌توانیم با این راهکار دشمن مقابله کنیم.

این مسئول، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، یکی از اهداف شش‌گانه سیاست فرهنگی در دور برنامه پنجم کشور را استفاده بهینه از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای تحقق اهداف فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران نامید و افزود: مقابله، آموزش، حضور، هم‌افزایی، خدمت، تولید و فرهنگ دیجیتالی از اهداف 8‌گانه این موسسه است.

به گفته وی، این دوره از بازی‌های دیجیتالی تنها در زمینه فوتبال در شاخه‌های بازی فوتبال پلی‌استیشن، ایکس باکس و رایانه شخصی برگزار می‌شود.

فرهودی به دلایل انتخاب بازی‌های فوتبال دیجیتالی در این دوره اشاره کرد و گفت: بازی فوتبال یک انتخاب کشوری بوده که در بین جوانان جاذبه‌های بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه در بین متقاضیان، بانوان نیز برای شرکت در این دوره از بازی‌های دیجیتالی اشتیاق فراوانی از خود نشان دادند، افزود: برای بازی بانوان نیز تمهیداتی در حال اندیشیده شدن است.

مدیر‌عامل موسسه فرهنگی دیجیتالی فردایین از موفقیت بچه‌های ایرانی در اینگونه مسابقات و کسب مقام‌های بین‌المللی در این راستا اظهار امیدواری کرد و افزود: ساماندهی بازی‌های دیجیتالی راهکاری برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول