اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

756 مصوبه حاصل چهار دور سفر هیئت دولت به خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: حاصل چهار دور سفر هیئت دولت به خراسان‌رضوی تصویب 756 مصوبه بود.

756 مصوبه حاصل چهار دور سفر هیئت دولت به خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمود صلاحی در جمع اصحاب رسانه استان خراسان‌رضوی حاضر شد تا مصوبات سفر چهارم هیئت دولت به خراسان‌رضوی را تشریح کند.

صلاحی در تشریح مصوبات چهار دور سفر هیئت دولت به استان خراسان‌رضوی، اظهار داشت: حضور دولت در استان‌ها و شهرستان‌های کشور سبب شد تا برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران اجرایی با واقعیت‌ها و ظرفیت‌های ایرانی اسلامی آشنا و در این راستا برنامه‌ریزی براساس آن صورت پذیرد.

استاندار خراسان‌رضوی سفرهای استانی و تشکیل جلسات هیئت دولت در دولت نهم و دهم در مراکز استان‌ها را یک اقدام ابتکاری دانست و افزود: حاصل چهار دور سفر هیئت دولت به استان تصویب 756 مصوبه بوده است که سفر اول 212 مصوبه، سفر دوم 293 مصوبه، سفر سوم 46 مصوبه و سفر چهارم 205 مصوبه به همراه داشته است.

تحقق 96 درصدی مصوبات دولت در دوره نخست سفر هیئت دولت

صلاحی با اشاره به اینکه از مجموع 212 مصوبه سفر اول که در قالب 842 پروژه برنامه‌ریزی شده بود، 203 مصوبه محقق شده است، ادامه داد: در این راستا 9 مصوبه نیز در دست اجراست که در مجموع 96 درصد از مصوبات محقق شده است.

تحقق 74 درصد مصوبات دور دوم سفر دولت به استان

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه به مصوبات دور دوم سفرهای هیئت دولت به استان اشاره کرد و گفت: از 293 مصوبه سفر دوم 218 مصوبه محقق شده، 66 مصوبه در دست اجراست و 9 مصوبه محقق نشده است که در مجموع 74 درصد مصوبات در قالب هزار و 169 پروژه تحقق یافته است.

تحقق 37 درصدی پروژه های دور سوم هیئت دولت

صلاحی در ارتباط با سفر سوم هیئت دولت به استان اظهار داشت: از مجموع 46 مصوبه در قالب 112 پروژه، 17 مصوبه محقق شده، 13 مصوبه در دست اجراست و 16 مصوبه محقق نشده که در مجموع میزان تحقق پروژه‌ها 37 درصد است.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه نگاهی به مصوبات دور چهارم سفرهای هیئت دولت به استان خراسان‌رضوی داشت و مصوبات این دور از سفرهای هیئت دولت را قابل توجه ارزیابی کرد.

وی در تشریح سفر دور چهارم هیئت دولت به خراسان‌رضوی گفت: سفر چهارم نیز مصوبات خوب و قابل توجهی برای توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر و بهتر استان در حوزه‌های مختلف به همراه داشت.

صلاحی ادامه داد: از جمله آنها چهار مصوبه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دو مصوبه در حوزه بانک مرکزی، سه مصوبه در حوزه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، سه مصوبه در دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و 9 مصوبه در حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است.

وی چهار مصوبه در حوزه وزارت کشور، دو مصوبه در حوزه وزارت امور اقتصاد و دارایی، دو مصوبه در حوزه سازمان صدا و سیما، هفت مصوبه به استانداری خراسان‌رضوی، 14 مصوبه در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت را از دیگر مصوبات سفر چهارم عنوان کرد.

صلاحی در ارتباط با دیگر مصوبات سفر چهارم گفت: چهار مصوبه در حوزه وزارت کشور، 24 مصوبه در حوزه وزارت راه و شهرسازی، هفت مصوبه در حوزه وزارت آموزش و پرورش و 16 مصوبه در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر مصوبات این دور از سفر هیئت دولت به استان پهناور خراسان‌رضوی بود.

هم‌چنین هفت مصوبه در حوزه سازمان محیط زیست، پنج مصوبه در حوزه وزارت ورزش و جوانان، شش مصوبه در حوزه وزارت دادگستری از تصویب هیئت دولت گذشت.

صلاحی ادامه داد: دو مصوبه در حوزه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، 13 مصوبه در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، چهار مصوبه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفت مصوبه در حوزه وزارت نیرو، پنج مصوبه در حوزه سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و پنج مصوبه در حوزه وزارت نفت نیز به تصویب هیئت دولت رسید.

اختصاص 200 میلیارد ریال اعتبار به آموزش و پرورش خراسان‌رضوی

استاندار خراسان‌رضوی در ارتباط با اعتبارات در نظر گرفته شده برای این مصوبات گفت: اختصاص 200 میلیارد ریال اعتبار به آموزش و پرورش استان از جمله اعتبارات حاصل از مصوبات سفر دولت به استان خراسان‌رضوی بود.

صلاحی در ارتباط با اعتبارات در نظر گرفته شده به‌سازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی گفت: هم‌چنین در این راستا 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای بازسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی اختصاص یافت، علاوه بر این، اختصاص 103 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان در حوزه وزارت علوم از دیگر مصوبات بود.

وی گازرسانی به تمامی روستاهای بالای 100 خانوار در استان، پوشش تلفن همراه در جاده‌های استان، توسعه ظرفیت مرکز سویچ موبایل استان به تعداد حداقل 400 هزار شماره در حریم مطهر امام رضا (ع) را از دیگر مصوبات هیئت دولت عنوان کرد.

صلاحی در ارتباط با ناوگان حمل و نقل برون شهری استان و اعتبارات و مصوبات این حوزه گفت: 930 دستگاه اتوبوس به شهرهای خراسان‌رضوی اختصاص یافت.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: احداث خط لوله بین دوغارون و اسلام‌قلعه با هدف ساماندهی انتقال سوخت به افغانستان، تکمیل سامانه دیجیتال صدا و سیمای خراسان با همکاری استانداری و اختصاص 8 میلیارد ریال برای تقویت مراکز رشد و ایجاد پارک‌های علم و فناوری در استان نیز از دیگر مصوبات بود.

صلاحی در پایان راه‌اندازی مجتمع 2 میلیون و 500 هزار تنی کنستانتره در خواف، اختصاص 20 میلیارد ریال برای احیای کاروانسرای مسیر جاده ابریشم و جاده ولایت، مطالعه تامین آب برخی شهرستان‌های استان از کشور تاجیکستان و دریای مازندران اشاره کرد که به تصویب در هیئت دولت رسید.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول