اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تاریخ انقلاب اردبیل تدوین شد

رونمایی از دو کتاب با محوریت امام و تاریخ اردبیل

خبرگزاری فارس: در مراسمی که با عنوان جشن کتاب در اردبیل برگزار شد از دو عنوان کتاب با موضوع امام راحل و تاریخ اردبیل رونمایی شد.

رونمایی از دو کتاب با محوریت امام و تاریخ اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز و به همت حوزه هنری استان اردبیل در سالن شورای شهر اردبیل برگزار شد، از کتاب حسن مهر در 300 صفحه با موضوع تطبیق عملی سیره و نور حضرت رسول‌الله (ص) در آیینه وجود امام راحل نوشته مرحوم سید امین موسوی رونمایی شد که این کتاب در یک‌هزار و 500 نسخه انتشار یافته است.

اما دومین کتاب رونمایی شده با عنوان تاریخ انقلاب اردبیل و سیری در تاریخ این دیار در 588 صفحه است که در یک‌هزار و 100 نسخه چاپ و منتشر شده که این کتاب اثر علی درازی است.

در کتاب تاریخ انقلاب اردبیل 170 صفحه کتاب مروری دارد بر تاریخ اردبیل از بدو تا عصر پهلوی و در بخش دوم کتاب نیز از عصر پهلوی تا سال 1360 تاریخ اردبیل به رشته تحریر درآمده است.

به گزارش فارس، در این مراسم مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: هر چند تألیف کتاب‌های پژوهشی و تحقیقی زمانبر است اما باید به همت جوانان احسنت گفت که به چنین حوزه‌ای ورود پیدا کردند و شایسته است مسئولان در این مسیر یاریگر تلاش و همت جوانان و نسل آینده باشند.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده افزود: ما باید با تألیف و نگاشتن چنین کتاب‌های ارزشمندی انقلاب اسلامی و رخدادهای آن و تلاش امام راحل را در به ثمر نشستن این نهضت به نسل آینده بازگو کنیم و در این باز تعریف نباید عناصر اصلی وقایع و اتفاقات نادیده گرفته شود.

وی با یادآوری این‌که جوانان ما نباید نسبت به گذشته خود ناآگاه بوده و یا به دستاوردهای به دست آمده پشت پا بزنند، تصریح کرد: ما امروز با سپردن بسیاری از کارها و مسئولیت‌ها به جوانان می‌توانیم بهترین نتیجه و شایسته‌ترین ثمرات را دریافت کنیم.

ستوده خاطرنشان کرد: ما در حوزه تاریخ‌نگاری و پژوهش با برخی چالش‌ها و نگرانی‌هایی روبه‌رو بودیم که این موضوع باید به سرعت تقویت شده و ضعف‌های پیش آمده نیز برطرف شود.

وی در پایان سخنان خود از جوانان و نوجوانان خواست با تحقیق و بررسی بیشتر تاریخ مدون اردبیل را در عصر معاصر جمع‌آوری کرده و با قلمی شیوا به رشته تحریر درآورند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول