اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ارشاد قزوین خبر داد

رونمایی کتاب صحیفه‌الرضا با حضور رئیس جمهور در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در اختتامیه نمایشگاه فرهنگ رضوی قزوین در شهریور ماه سال جاری از کتاب صحیفه الرضا با حضور رئیس جمهور در قزوین رونمایی می‌شود.

رونمایی کتاب صحیفه‌الرضا با حضور رئیس جمهور در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد‌حسین شفیعی‌ها در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین، اظهار کرد: کتاب صحیفه‌الرضا با جمع‌آوری 200 حدیث از امام رضا(ع) که بدون واسطه از داود بن سلیمان قاضی یکی از یاران آن حضرت نقل شده، رونمایی می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه فرهنگ رضوی به مدت یک هفته در دهه نخست شهریور سال جاری برگزار می‌شود و با انجام فعالیت‌های فرهنگی از جمله ترویج فرهنگ سیره امام رضا(ع) در این نمایشگاه فضای فرهنگ رضوی در بین مردم نهادینه می‌شود.

شفیعی‌ها با اشاره به تاکیدات دولت عدالت‌محور مبنی بر اجرای جشنواره فرهنگ رضوی در سراسر کشور، گفت: امسال دهمین جشنواره هفته فرهنگ رضوی در 10 استان برگزار می‌شود. 

این مقام مسئول ادامه داد: آثاری از جمله کتاب، عکس، هنرهای تجسمی، نرم‌افزار تصویری و دیجیتال در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، خوشنویسی، مسابقه و اجرای زنده کارگاه هنرهای تجسمی از برنامه‌های دیگر این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی به صورت پراکنده توسط نهادهایی از جمله اداره کل تبلیغات، اداره کل اوقاف و اداره کل آموزش‌ و‌ پرورش در استان قزوین انجام می‌شود، گفت: با تشکیل شورای عالی قرآن از امکانات قرآنی، نیروی انسانی و استعدادهای قرآنی استفاده بهینه شده و با تعریف مشخص از فعالیت‌های قرآنی در این شورا این فعالیت‌ها با شکل منظم، هدفمند و منسجم‌تری در این استان انجام می‌شود.

 

* بهره‌برداری از نخستین باغ مفاخر در قزوین

شفیعی‌ها با بیان اینکه مطالعات بهره‌برداری از نخستین باغ مفاخر در قزوین از دو سال گذشته آغاز شده است، افزود: این باغ در مساحت هشت هکتار بعد از عملیات اجرایی و مطالعات انتخاب شاخص مفاخر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: مفاخر حقیقی مطابق با معیارها و هنجارهای جامعه مورد احترام مردم بوده و با مشاهیر تفاوت دارد.

* استقبال خوب مردم از فیلم قلاده‌های طلایی

شفیعی‌ها در ادامه با بیان اینکه در سال جاری فیلم سینمایی قلاده‌های طلایی با محتوای سیاسی و امنیتی در سینما اکران شد و مورد استقبال خوب علاقمندان فیلم و سینما قرار گرفته است، تصریح کرد: اکنون این فیلم در سینما در حال اکران است و علاقمندان می‌توانند برای تماشای این فیلم به سینما بروند.

وی اضافه کرد: دهه فجر سال گذشته برای نخستین بار در قزوین هفت فیلم جشنواره در سینما اکران شد که با تحقق این امر، فرصت بسیار خوبی برای علاقمندان به سینما فراهم شد.

* برگزاری مطلوب نمایشگاه کتاب

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب هر سال در استان قزوین برگزار می‌شود، بیان کرد: امسال تلاش می‌کنیم این نمایشگاه با کیفیت مطلوب‌تری نسبت به سال‌های گذشته در این استان برگزار شود.

وی ادامه داد: برنامه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در یک روز مشخص از اردیبهشت ماه امسال برای علاقمندان به کتاب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول