اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  تاریخ

مسئول مرکز پژوهشکده ‌ساری‌شناسی خبر داد

رونمایی از 50 کتاب درباره تاریخ مازندران

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز پژوهشکده ‌ساری‌شناسی گفت: امسال 50 جلد کتاب درباره فرهنگ و تاریخ مازندران «تازه به چاپ رسیده» در استان رونمایی شد که این آمار به نوعی رنسانس فرهنگی در مازندران است.

رونمایی از 50 کتاب درباره تاریخ مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسین اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه فرهنگی مرکز اسناد و کتابخانه شهرداری ساری با بیان اینکه راه‌سازی و فعالیت‌های عمرانی برای شهرداری دلخوشی نیست، بیان کرد: پیشرفت هر شهری منوط به ترویج فعالیت‌های فرهنگی است.

اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگی موجب رونق و اعتبار هر شهری می‌شود، یادآور شد: امسال 50 جلد کتاب درباره فرهنگ و تاریخ مازندران تازه به چاپ رسیده در استان رونمایی شد که این آمار به نوعی رنسانس فرهنگی در مازندران است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به فرهنگ موجب ماندگاری انقلاب و انتقال ارزش‌های آن به نسل جدید جامعه می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ساری نیز با بیان اینکه در دهه اخیر توجه به مباحث فرهنگی در شهرستان ساری برجسته‌تر شده است، اظهار داشت: راه‌اندازی مرکز و پژوهشکده ساری‌شناسی و راه‌اندازی اداره فرهنگی در شهرداری ساری نشان می‌دهد که نگاه شهرداری و شورای اسلامی شهر نسبت به قبل متفاوت شده است.

سید مهدی احمدی با اشاره به اینکه توجه به فرهنگ موجب تعالی هر جامعه می‌شود، یادآور شد: با توجه به اینکه همه بر اهمیت کتاب خواندن واقف هستند ولی اشکال در کتاب خواندن نیست مهم‌ترین موضوع عمل کردن به توصیه‌های این یار مهربان است.

احمدی ایجاد کتابخانه در ادارات و دستگاه‌های دولتی را اقدامی شایسته دانست و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی برای افراد جامه موثر است به ویژه در ادارات دولتی موجب می‌شود تا سطح آگاهی کارکنان ارتقا یابد.

* فعالیت‌های عمرانی و فنی باید پیوند فرهنگی داشته باشند

سخنگوی شورای اسلامی شهر ساری مهم‌ترین فعالیت در امور شهری را فعالیت فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: هر فعالیتی که در حوزه شهری صورت می‌گیرد به فرهنگ وابسته است و اجرای هر فعالیت عمرانی باید توام با فعالیت فرهنگی باشد تا از پروژه عمرانی و فنی به درستی بهره‌برداری شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ایام مقدس انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هرچه برای صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی هزینه شود، کم است.

احمدی اظهار داشت: انقلاب اسلامی حاصل خون شهدا و رهبری عالمانه امام راحل و رهبر معظم است، همانطور که انقلاب مردمی تاکنون پایدار ماند و همین مردم باید بتوانند تا انقلاب حضرت ولی عصر (عج) از نظام مقدس جمهوری اسلامی حراست کنند.

* بیداری اسلامی در منطقه حاصل دستاوردهای انقلاب اسلامی است

وی بیداری اسلامی را حاصل دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: جنبش‌های اسلامی خواهان الگویگیری از انقلاب روح الله بوده است و ضرورت دارد برای تداوم انقلاب اسلامی و صدور آن به دیگر کشورها از ارزش‌های نظام مقدس اسلامی پاسداری شود.

عضو شورای اسلامی شهر ساری مشارکت حداکثری مردم را در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ضروری دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین نماد صیانت از ارزش‌های انقلاب و ادای دین به شهدا و امام راحل حضور مردم در عرصه‌های انقلابی است که شرکت در انتخابات برای سرافرازی و دشمن‌شکنی کشور مهم تلقی می‌شود.

احمدی مشارکت در انتخابات 12 اسفند 90 را تکرار و ترسیم  9 دی دیگر در کشور دانست و ابراز داشت: حضور مردمی در پای صندوق‌های رای به جهانیان ثابت می‌کند که 9 دی دیگری در کشور به تصویر کشیده می‌شود.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول