اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس عنوان کرد

نارضایتی زائران از رشد صعودی هزینه‌های اقامت و اسکان در مشهد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد گفت: بالا رفتن هزینه اقامت در مشهد سبب به وجود آمدن مشکلات زیادی برای آنها و از سوی دیگر نارضایتی زائران شده است.

نارضایتی زائران از رشد صعودی هزینه‌های اقامت و اسکان در مشهد

نصرالله پژمانفر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: جذابیت مرقد پاک امام رضا(ع) از سالیان گذشته سبب شده است تا جمعیت زیادی از زائران به مشهد سفر کنند در این میان امسال گلایه‌های زیادی از زائران به سبب گرانی واحدهای اقامتی در مشهد دیده شد.

وی افزود: زائرانی که دارای تمکن مالی مناسب هستند و به مشهد می‌آیند حتما هزینه‌ای را هم برای آسایش خود پرداخت می‌کنند اما زائرانی که صرفاً برای زیارت مرقد امام رضا(ع) می‌آیند باید اندیشه‌ و تدابیری از طرف مسئولان برای مسکن آنها صورت گیرد.

نماینده مردم مشهد خاطر نشان کرد: وظیفه دولت اسلامی علاوه بر آرامش ایجاد آسایش و امنیت برای تمام آحاد مردم است و در این ارتباط باید به وجود امام رضا(ع) نگاهی جهانی شود و بیشترین توجه و نگاه‌ها را به قطب مذهبی کشور معطوف کرد.

پژمانفر اضافه کرد: نگاه زائران به مشهد نباید رویکردی انتفاعی داشته باشد بلکه باید نیاز روحی خود را در مشهد تامین کنند و کنار مرقد ملکوتی امام رضا(ع) بیشترین بهره معنوی را ببرند.

وی تصریح کرد: بافت فرسوده اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) در شأن آن حضرت و پایگاه معنوی یک کشور اسلامی نیست و باید امکانات بسیاری برای زائران در شأن قطب معنوی کشور ایجاد شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی روز افزون بر هزینه‌های مسکن برای زائران خاطرنشان کرد: نه تنها مسئولان استانی بلکه تمامی مسئولان کشوری باید اندیشه‌ای برای اسکان زائران در مشهد انجام دهند.

پژمانفر اظهار کرد: مهمترین کمبود زیرساخت‌های گردشگری مشهد هزینه‌های بالا برای مسکن فضاهای اطراف حرم ترافیک و بافت فرسوده اطراف حرم در این کلان شهر مذهبی است.

وی خاطرنشان کرد: برای بافت فرسوده اطراف حرم همه دولت‌ها وعده‌هایی دادند که امیدواریم در این دولت اندیشه‌ای برای این مسئله مهم شود.

پژمانفر در ارتباط با منطقه آزاد زیارتی اظهار کرد: این پایگاه زیارتی طبیعتاً باید خلاقانه ایجاد شود تا بتواند تسهیلات خوبی برای زائرانی که از کشورهای دیگر تشرف می‌یابند ارائه دهد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید نسبت به بهره‌برداری از این پایگاه معنوی توجه ویژه‌ای شود تا هرفردی که از هر جای دنیا احساس نیاز کرد تا در این پایگاه معنوی حضور یابد و بتواند به راحتی و با آسایش در این مکان زیارت کند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول