اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با تعطیلات تابستان

طرح ساماندهی واحدهای اقامتی قشم آغاز شد

خبرگزاری فارس: طرح ساماندهی واحدهای اقامتی هم‌زمان با ایام تابستان به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم آغاز شد.

طرح ساماندهی واحدهای اقامتی قشم آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم،  مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: این طرح با مشارکت نمایندگان مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد، جامعه هتلداران قشم و به فراخور نیاز ادارات بهداشت و اماکن در حال اجراست.

حمید امینی ادامه داد: در مرحله نخست طرح ساماندهی به علت وجود برخی از مشکلات در مهمانپذیرها و کمبود آگاهی مشتریان به حق و حقوق واقعی خود برای اسکان در این واحدهای اقامتی، بازرسی و اعطای درجه‌بندی به این مراکز در دست اقدام است.

مدیر میراث فرهنگی قشم تصریح کرد: هم‌چنین در این مرحله واحدهای اقامتی غیر مجاز نظیر اماکن مسکونی که بدون مجوز مسافر جذب می‌کنند، شناسایی و برای برخورد قانونی به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌شوند.

وی گفت: در مرحله دوم این طرح آموزش مدیران و پرسنل شاغل در واحد اقامتی و ارائه مباحث آموزشی مرتبط با واحدهای اقامتی که امری بسیار ضروری به نظر می‌رسد، اجرا خواهد شد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم داشتن اقامتی بدون دغدغه و با اطمینان خاطر را حق هر گردشگر دانست و افزود: در برخورد با کاستی‌ها و نقایص واحدهای اقامتی و تخلفات مسامحه  صورت نمی‌گیرد و این مدیریت حمایت کامل خود را از واحدهای اقامتی علاقه‌مند به ارتقای کیفیت خود و جذب مشتری اعلام می‌کند.

امینی با اشاره به اجرای طرح توسعه و تجهیز اقامتگاه‌ها در روستاهای مختلف جزیره خاطرنشان کرد: نقطه قوت این منطقه وجود ساکنان بومی و جامعه محلی جزیره است که در بخش توسعه گردشگری تعامل مناسبی با منطقه آزاد دارند و سبک زندگی و آداب و رسوم جزیره نیز یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری است به نحوی که اقامت در منازل سنتی و بومی منطقه به عنوان یکی از نکات مورد علاقه گردشگران منطقه است.

انتهای پیام/ز30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول