اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد

بهره‌گیری از عوامل سلبی و ایجابی در ترویج حجاب

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مسئولان باید برای امر ترویج حجاب عوامل سلبی و ایجابی را همزمان به کار گیرند.

بهره‌گیری از عوامل سلبی و ایجابی در ترویج حجاب

حجت‌الاسلام سید جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن سالروز صدور فرمان کشف حجاب توسط رضاخان اظهار داشت: در این حقیقت که مسئله حجاب از ضروریات دین است، تمام فقها و عالمان اسلام اجماع دارند.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات جدی امت اسلام از حاکم اسلامی ترویج حجاب و عفاف در جامعه است که اهمال در آن از هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی پذیرفته شده نیست.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: آنچه فضای کشور را در مسیر اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی حفظ می‌کند، رعایت موازین، حدود و حقوق الهی است که در قرآن تصریح شده و معصومین نیز به عنوان مترجمان و مفسران وحی الهی بر این موضوع صحه گذاشته‌اند.

وی ابراز داشت: امروز بر زمامداران و کادر اجرایی کشور فرض است در زمینه حفظ عفت عمومی جامعه تلاش بسیار داشته و تمام راه‌ها از جمله راهکارهای بازدارنده و فعالیت‌های فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهند.

رضوی‌مهر خاطر نشان کرد: تمکن برخورد با عنصر شوم بی‌حجابی در حال حاضر در مجموعه مدیریتی کشور اسلامی موجود است و قوانین لازم برای رسیدن به این منظور نیز در دست مسئولان اجرایی کشور است.

وی گفت: آنچه ما امروز شاهد هستیم، افراط و تفریط در برخورد با این پدیده است که موجب شده این پدیده در جامعه رو به گسترش باشد و عناصر آلوده بیشتر جولان دهند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: سکوت در برابر شکستن حریم معنویت در کشور، خیانت به خون مقدس شهدایی است که یکی از اهداف آنان در رشادت‌هایشان حفظ حجاب، عفاف و صیانت از شخصیت زنان در جامعه بوده است.

وی افزود: گر چه شخصیت‌های بزرگ فرهنگی و علمی در کشور در زمینه مسئله حجاب تلاش خود را مبذول داشته و با فعالیت‌های عمیق فکری و فرهنگی سعی می‌کنند، جامعه را به این سو سوق دهند اما فعالیت‌هایی که تا امروز انجام شده به هیچ عنوان کافی نبوده است.

رضوی‌مهر با اشاره به اینکه تنها برخورد فرهنگی برای مقابله با بی‌حجابی کافی نیست ابراز داشت: باید در این زمینه از نیروی بازدارندگی استفاده شود.

وی اظهار کرد: تمام آحاد جامعه مکلف هستند نیروهای اجرایی ما را یاری دهند تا کسانی که از آن سوی مرزها اجیر شده‌اند تا این پدیده شوم را گسترش دهند، نابود شوند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: آموزش و پرورش ما مسئولیت سنگینی در قبال این موضوع دارد و باید تا حد توان برای برقراری حجاب در مدارس تلاش کند و معلمین در این زمینه می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر کارمندان زن وظیفه دارند حدود شرعی را در ادارات رعایت کنند تا آحاد جامعه از این موضوع برای گسترش بی‌بند و باری سوءاستفاده نکنند.

رضوی‌مهر افزود: حفظ امنیت جامعه بر دوش دولت گذاشته شده و حجاب به وجود آورنده امنیت اخلاقی در جامعه است که بدون آن نمی‌توان به امنیت اجتماعی رسید.

وی ابراز کرد: نظارت به وضعیت فروشگاه‌ها و لباس‌فروشی‌ها از دیگر وظایف نیروی انتظامی است که باید این وظیفه مورد توجه قرار گیرد.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در جریان حرکت انقلاب اسلامی تذکر و هشدار جای خود را دارد ولی امروز روز عمل است و روزی است که باید نمود آرمان‌های انقلاب را در متن جامعه دید.

وی یادآور شد: باید مسئولان تمام ظرفیت‌های فرهنگی، امنیتی و انتظامی را به کار گیرند تا سایه این پدیده شوم از سر ملت ایران و خانواده‌ها برداشته شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول