اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

اختصاص 5 میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی مناطق روستایی

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل از اختصاص 5 میلیارد و 400 میلیون تومان بر اساس الزامات بودجه سال 91 با اولویت رفع محرومیت از مناطق روستایی خبر داد.

اختصاص 5 میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی مناطق روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری صبح امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اردبیل اظهار داشت: توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته همچون دغدغه دولت خدمتگزار از الزامات بودجه 91 است به طوری که به نظر می‌رسد با این نگرش بهره‌مندی روستاییان از امکانات و زیربناهای رفاهی بیش از گذشته باشد.

رئیس کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اردبیل نگاه مثبت دولت خدمتگزار در توزیع اعتبارات امسال نسبت به رفع دغدغه‌های موجود در مناطق روستایی را یک فرصت استثنایی برای رشد و تعالی این بخش توصیف کرد.

وی با بیان اینکه در این محرومیت‌زدایی اراده و باور دولت خدمتگزار مصمم و پابرجاست، افزود: با گذشت هفت سال از فعالیت دولت احمدی‌نژاد این طرز نگاه و تفکر که مناطق روستایی باید از امکانات عادلانه در شهرها برخوردار شوند حذف نشده و رنگ و بوی سیاست و روزمرگی نگرفته است.

اکبری با اشاره به وجود 111 پروژه مهم نیمه تمام در مرکز استان اردبیل بیان داشت: امسال در دو مناسبت هفته دولت و دهه فجر انقلاب اسلامی این پروژه‌ها تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار اردبیل ادامه داد: اولویت تلاش مجموعه خدمتگزاران دولت بر این است که تا پایان دوره خدمت تمامی پروژه‌های مهم نیمه تمام به پایان رسیده و شاهد بهره‌برداری مطلوب از آنها باشیم.

این مسئول ابراز داشت: 21 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته به مرکز استان از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در سال جاری است که در مقایسه با اعتبارات سال گذشته افزایش پنج درصدی را نشان می‌دهد.

وی تشکیل جلسات متعدد کارشناسی، بازدیدهای میدانی از پروژه‌های در دست اقدام را یادآور شد و افزود: اولویت‌بندی در توزیع اعتبارات عادلانه و واقع‌بینانه خواهد بود.

اکبری رویکرد مهم در عملکرد عمرانی دستگاه‌های اجرایی را اتمام پروژه‌های اولویت‌دار مهم و تاثیرگذار اما نیمه تمام شهرستان در همه فصول اعلام کرد.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل تصریح کرد: پیگیری و انجام پروژه‌های مصوب دور سوم و چهارم هیئت دولت و پرداخت در حد مقدورات مطالبات پیمانکاران از شاخص‌های مهم هزینه‌کرد اعتبارات سال 91 است.

این مسئول بر ضرورت هزینه‌کرد اعتبارات باقیمانده از سال گذشته نسبت به مبادله موافقت‌نامه در مدت باقیمانده برای جذب آن در اعتبارات سال جاری تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید دستگاه‌های اجرایی شهرستان اردبیل کوشا بوده و نگذارند ریالی از بیت‌المال نابجا هزینه شود.

رئیس کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اردبیل ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید برای تعیین تکلیف پروژه‌های مهم نیمه تمام خود در سال جاری و بهره‌برداری از آن در مناسبت‌های پیش روی امسال را از هم اکنون اقدام عاجل کرده و نسبت به انجام مناقصه مجدد در صورت نیاز اقدام کنند.

اکبری اظهار داشت: بر اساس قانون اجرایی بودجه سال جاری هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی حق هزینه کرد و یا جابجایی فصول از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را نخواهند داشت.

فرماندار اردبیل در پایان ابراز داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از دادن وعده و وعیدهای بی‌‌سرانجام برای آغاز عملیات عمرانی جدید به مردم خودداری کرده و پیش از تعیین تکلیف پروژه‌های در دست اقدام از آغاز طرح‌های تعریف نشده و غیرکارشناسی پرهیز کنند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول