اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

اعتبار احداث تقاطع غیرهمسطح در ورودی شهر سنجان جذب شد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی از جذب اعتبار به منظور احداث تقاطع غیر همسطح در ورودی شهر سنجان خبر داد.

اعتبار احداث تقاطع غیرهمسطح در ورودی شهر سنجان جذب شد

محمدحسن آصفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: پیرو سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی و بازدیدی که وی از ورودی شهر سنجان داشت مقرر شد عملیات احداث این تقاطع با تخصیص اعتبار اولیه دو میلیارد تومان آغاز شود.

وی تصریح کرد: احداث این پروژه سه سال گذشته توسط دولت به تصویب رسید اما متاسفانه تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته بود که با اختصاص این اعتبار به زودی کار احداث تقاطع غیرهمسطح در این نقطه آغاز خواهد شد که با احداث این پل شاهد کاهش تصادفات در ورودی شهر سنجان خواهیم بود.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی همچنین از قول مساعد وزیر راه مبنی بر اختصاص 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به منظور تکمیل پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج خبر داد و گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با وزیر راه و شهرسازی مقرر شد 2 میلیارد و 500 میلیون تومان از سوی وزارتخانه به منظور تکمیل پروژه غیرهمسطح میدان بسیج اختصاص یابد که با تخصیص این مبلغ پروژه مذکور که به علت نبود اعتبار به حالت نیمه کاره رها شده بود، تکمیل و تا 20 مرداد ماه به بهره‌برداری برسد.

آصفری با اشاره به مشکلات فراوان در منطقه فوتبال، چشمه‌موشک و باغ خلج گفت: با توجه به مشکلات فراوانی که در ساخت و ساز واحدهای مسکونی در این مناطق وجود دارد با موافقت وزیر راه و شهرسازی این بستر فراهم شد تا به مالکان واحدهای مسکونی در این مناطق سند و تسهیلات ارزان قیمت واگذار شود تا آنها بتوانند نسبت به نوسازی و بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند، ضمن اینکه این مناطق به عنوان الگوی کشوری در ساخت و ساز واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده تبدیل می‌شوند.

وی همچنین از برنامه‌ریزی به منظور توسعه فرودگاه اراک خبر داد و بیان کرد: نیکزاد همچنین در سفر یک روزه خود به استان بازدیدی از فرودگاه اراک داشت که در این بازدید توسعه باند فرودگاه به منظور امکان فرود هواپیماهای غول‌پیکر مورد تاکید قرار گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با اختصاص 9 میلیارد تومان طول فرودگاه اراک به میزان 2 هزار متر و عرض آن نیز به میزان 60 متر افزایش می‌یابد که با این افزایش از دو ماه آینده شاهد برقراری پروازهای این فرودگاه به مشهد، حج‌ عمره، کربلا، نجف و سوریه به صورت دائمی خواهیم بود.

آصفری از رفع مشکل پروژه درمن ـ ‌داین خنداب بعد از گذشت 20 سال خبر داد و اظهار داشت: یکی از دستاوردهای مهم سفر وزیر راه و شهرسازی اختصاص اعتبار به منظور بازگشایی محور ارتباطی درمن – داین بعد از گذشت 20 سال بود.

وی گفت: موضوع بازگشایی محور ارتباطی درمن‌- داین که 20 سال گذشته به تصویب رسیده و تاکنون اجرایی نشده بود، در سفر وزیر مطرح شد که خوشبختانه با موافقت وزیر این پروژه از ماده 215 خارج و به زودی با اختصاص اعتبار از محل ردیف ملی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول