اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال آینده صورت می‌گیرد

افزایش تولید قارچ در فارس به بیش از 2500 تن

خبرگزاری فارس: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تولید قارچ در این استان تا یک‌سال آینده به بیش از 2 هزار و 500 تن افزایش می‌یابد.

افزایش تولید قارچ در فارس به بیش از 2500 تن

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، اسد شریفی اظهار داشت: هم‌اکنون چهار کارگاه پرورش قارچ در استان فارس با ظرفیت یک‌هزار و 200 تن مشغول فعالیت هستند و اقدامات مؤثری برای توسعه این ظرفیت صورت گرفته است.

وی بیان کرد: همچنین مجوز لازم برای آغاز فعالیت پنج کارگاه دیگر در این استان نیز صادر شده است و پیش‌بینی می‌شود در دهه مبارک فجر امسال ظرفیت تولید قارچ این استان به 450 تن افزایش یابد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس در ادامه بیان کرد: افزون بر این با اتمام عملیات ساختمانی برخی کارگاه‌های تولید قارچ که به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، 850 تن دیگر به ظرفیت تولید قارچ در این استان اضافه می‌شود و مجموع تولید این محصول در فارس تا سال آینده به حدود 2 هزار و 500 تن می‌رسد.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید قارچ در فارس نسبت به سال قبل از آن در حال افزایش است و در حال حاضر از یک‌هزار و 200 تن قارچ تولیدی این استان، 50 درصد (600 تن) در داخل فارس مصرف شده و مابقی نیز به استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان‌وبلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد صادر می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس به میزان اشتغال‌زایی در عرصه تولید و بسته‌بندی قارچ نیز اشاره کرد و گفت: این عرصه برای 160 نفر به طور مستقیم و 240 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

شریفی ابراز امیدواری کرد که با ورود فناوری روز دنیا در زمینه تولید و بسته‌بندی قارچ، تحول چشم‌گیری در تولید و عرضه مطلوب این محصول در استان فارس صورت گیرد.

مدیر امور باغبانی فارس در بخشی دیگر از سخنان خود به وضعیت تولید کمپوست در این استان اشاره کرد و بیان داشت: استان فارس در حال حاضر دارای سه واحد تولید کمپوست با ظرفیت سالانه 4 هزار و 800 تن است و علاوه بر تامین کمپوست مورد نیاز این استان، مازاد آن نیز به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول