اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی فارس:

ظرفیت تولید قارچ فارس به 3 هزار تن می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی فارس گفت: ظرفیت تولید قارچ این استان تا پایان سال به 3 هزار تن می‌رسد.

ظرفیت تولید قارچ فارس به 3 هزار تن می‌رسد

اسد شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: با احتساب یک‌هزار تن ظرفیت کارگاه پرورش قارچ در دست افتتاح، یک‌هزار و 200 تن ظرفیت فعال و 743 تن ظرفیت جدید این استان تا پایان سال ظرفیت تولید قارچ در فارس به 3 هزار تن در سال می‌رسد.

به گفته وی، در حال حاضر چهار کارگاه پرورش قارچ با ظرفیت یک‌هزار و 200 تن در سال مشغول به فعالیت در این استان هستند.

شریفی افزود: به پنج کارگاه نیز مجوز داده شده و با تسهیلات ارائه شده سه کارگاه نیز در حال احداث هستند که بدین ترتیب 743 تن ظرفیت جدید به ظرفیت این استان افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: از این تعداد واحدهای تولید قارچ، یک واحد به ظرفیت 500 تن تولید در سپیدان، یک واحد به ظرفیت 200 تن در مرودشت و سه واحد دیگر نیز به ظرفیت 800 تن در شهرستان شیراز قرار دارند، که بدین ترتیب از لحاظ تولید، شهرستان‌های شیراز، سپیدان و مرودشت دارای مقام اول تا سوم هستند.

وی بیان کرد: تولید قارچ یکی از ظرفیت‌های نهفته این استان است چرا که به ازای تولید پنج کیلوگرم قارچ یک کیلو کمپوست نیز تولید می‌شود.

مدیر امور باغبانی استان فارس در بخشی دیگر از سخنان خود به وضعیت تولید کود کمپوست اشاره کرد و بیان داشت: استان فارس در حال حاضر دارای سه واحد تولید کمپوست با ظرفیت سالانه 4 هزار و 800 تن است و دو واحد دیگر نیز به ظرفیت 25 هزار و 400 تن به بهره‌برداری می‌رسد که علاوه بر تامین کود کمپوست مورد نیاز این استان مازاد آن نیز به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول