اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری گچساران:

تورهای غیرمجاز در گچساران رشد قارچ‌‌گونه داشته‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گچساران با اشاره به افزایش تعداد تورهای غیر مجاز در این شهرستان گفت: تورهای غیرمجاز در گچساران رشد قارچ‌‌گونه داشته‌اند.

تورهای غیرمجاز در گچساران رشد قارچ‌‌گونه داشته‌اند

مسعود میرپورزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: تورهای غیرمجاز زیارتی، فعالیت‌های دفاتر خدمات گردشگری این شهرستان را مختل کرده است.

وی ابراز داشت: برای جلوگیری از فعالیت‌های این کاروان‌های فاقد مجوز اقداماتی صورت گرفته، اما باز هم این افراد فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گچساران با بیان اینکه فعالیت این تورهای غیرمجاز در روند فعالیت تورهای دارای مجوز ایجاد اختلال کرده، بیان داشت: نحوه ارائه خدمات در این کاروان‌ها مطلوب نبوده و فعالیت دیگر کاروان‌ها را نیز زیر سئوال برده است.

میرپورزاده با اشاره به اینکه این کاروان‌های غیرمجاز از نظر امنیتی هیچ تضمینی ندارند، خاطرنشان کرد: برخی از این کاروان‌ها برای زائران و مسافران احترام قائل نبوده و زائران در طول سفر با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: مسئولان این کاروان‌ها در مراسم و تجمعات حضور یافته و با توزیع آگهی‌ نسبت به تبلیغات برای کاروان خود اقدام می‌کنند.

ارائه خدمات و نحوه برخورد بعضی کاروان‌ها در شأن زائران نیست

این مسئول در گچساران ارائه خدمت در برخی کاروان‌های غیرمجاز را در شأن یک زائر ندانست و تصریح کرد: مردم باید از ثبت‌نام به صورت غیرمجاز خودداری کنند تا گرفتار خدمات‌رسانی نامناسب و برخوردهای ناشایست این دفاتر غیرمجاز نشوند.

میرپورزاده از مردم گچساران خواست که برای رفاه حال خود برای سفرهای زیارتی و تفریحی، به دفاتر خدمات گردشگری دارای مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مراجعه و از سفر با کاروان‌های بدون مجوز خودداری کنند.

وی گفت: نسبت به عملکرد این کاروان‌های غیرمجاز گزارشات نه چندان مطلوبی دریافت می‌شود که لازم است مسئولان در این زمینه تصمیمات جدی‌تری اتخاذ کنند.

میرپورزاده با اشاره به دریافت شکایت زائران در زمینه نحوه خدمات‌رسانی و مسائل اخلاقی و حرمت‌شکنی در کاروان‌های زیارتی فاقد مجوز‌ افزود: همکاری اداره حمل و نقل و پایانه‌ها و پلیس راه و عدم اجازه تردد به این کاروان‌ها یکی از راهکارهای مؤثر در این زمینه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گچساران با بیان اینکه در این شهرستان دو دفتر مجاز زیارتی و سیاحتی وجود دارد، عنوان کرد: دو دفتر دیگر نیز در آستانه دریافت مجوز قرار دارد.

این مسئول متذکر شد: افزون بر 10 تور غیرمجاز نیز در این شهرستان فعالیت دارند که باید از فعالیت این تورها جلوگیری شود.

وی در پایان اذعان داشت: این تورهای غیرمجاز مکان مشخصی برای فعالیت ندارند و گاهاً در یک سوپرمارکت اقدام به ثبت‌نام زائران می‌کنند.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول