اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان استانی

بزرگترین واحد UFC و فرمالین کشور افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور صلاحی استاندار خراسان رضوی و جمع کثیری از صنعتگران بزرگترین واحد UFC و فرمالین کشور افتتاح شد.

بزرگترین واحد UFC و فرمالین کشور افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین محمودی مدیرعامل شرکت تولیدی و صنعتی سامد ظهر امروز در مراسم افتتاحیه فاز چهارم این شرکت تولیدی به عنوان بزرگترین واحد UFC و فرمالین کشور، با اشاره به اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در سالی که شاهد اوج مبارزه نظام مقدس جمهوری اسلامی با تحریم‌های استکبار جهانی هستیم و در سالی که اجرای طرح عدالت محور هدفمندی یارانه‌ها مشکلات فراوانی را برای تولید ایجاد کرده و در عین حال بانک مرکزی نیر کمر همت را برای حفظ قفلها بسته است، توفیق پیدا کردیم که در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری ضمن افتتاح خط تولید UFC و فرمالین کشور، اظهار کنیم که تولید، همت، تلاش، پشتکار و حضور مدیر در محل تولید و توجه به کار و کارگر را می‌طلبد.

وی افزود: شرکت تولیدی و صنعتی سامد در سال 57 همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی با سرمایه بخش خصوصی با یک هزار متر مربع سالن و 10 هزار متر مربع زمین به بهره‌برداری رسید و آغاز به تولید چسب موکت کرد در حالی که امروز علاوه بر چسب موکت، چسب های پایه حلالی و پایه آبی که بخشی از سهم بازار آسیای میانه و کشور افغانستان و ایران را دارد، تولید می کنیم.

مدیرعامل شرکت تولیدی و صنعتی سامد خاطرنشان کرد: در حال حاضر به جایگاه نخست کشور در تولید UFC فرمالین و رزین اوره دست پیدا کرده و حدود 220 نفر اشتغال مستقیم و حدود پنج هزار نفر اشتغال غیر مستقیم را ایجاد کرده‌ایم.

وی در ادامه سرمایه گذاری ثابت برای اجرای طرح توسعه چهارم این واحد را 88 میلیارد و 400 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این واحد صنعتی با بهره برداری از این طرح برای 48 نفر به طور مستقیم و برای پنج هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌کند.

وی با اشاره به فاز پنجم این واحد تولیدی و صنعتی عنوان کرد: با توجه به اینکه این طرح در حال حاضر در دست اجراست، امیدواریم که تا نیمه اول سال 92 بتوانیم طرح توسعه واحد پنجم این واحد را به بهره برداری برسانیم.

محمودی درارتباط با میزان صادرات واحد تولیدی و صنعتی سامد به بازارهای کشورهای آسیای میانه و افغانستان گفت: از میزان 150 هزار تن تولید سالانه این مجتمع، حدود 35 درصد به کشورهای آسیای میانه، افغانستان و ترکمنستان صادر می‌شود.

محمدی در ادامه با اشاره به نظام بانکی کشور تصریح کرد: اینکه استان خراسان رضوی توانسته رتبه اول سرمایه گذاری اقتصادی کشور را به خود اختصاص دهد نشان دهنده این است که استان جا برای سرمایه‌گذاری دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا امیدواریم که نظام بانکی کشور به منظور استفاده کامل از ظرفیت‌های تولیدی ایجاد شده ضمن توقف محدودیت‌های اعمال شده در یک سال گذشته، نسبت به اختصاص یک خط اعتباری ریالی حمایت شده در راستای تامین سرمایه در گردش واحد های تولید اقدام کند.

این صنعتگر در خاتمه در ارتباط با تاثیر تحریم‌ها بر صنعت کشور اظهار داشت: در برخی از بخش‌های تولیدی تحریم‌های اعمال شده از سوی استکبار جهانی بر ایران اسلامی سبب شده، قیمت تمام شده کالاهای تولیدی افزایش پیدا کند که در این راستا درخواست می‌شود با تدابیری از روند افزایش تمام شده کالاها جلوگیری شود.

بزرگترین واحد UFC و فرمالین کشور با ظرفیت تولید سالانه 50 هزار تن UFC و فرمالین با حضور صلاحی استاندار خراسان رضوی، صفرزاده رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان و جمع کثیری از صنعتگران خراسانی افتتاح شد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول