اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر کشور انجام می‌شود

افتتاح مجهزترین کارخانه بیوکمپوست شرق کشور در بجنورد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پسماند خراسان‌شمالی گفت: کارخانه بیوکمپوست بجنورد به عنوان مجهزترین کارخانه بیوکمپوست شرق کشور فردا با حضور وزیر کشور افتتاح می‌شود.

افتتاح مجهزترین کارخانه بیوکمپوست شرق کشور در بجنورد

علی اصغربابایی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: برای اجرای این واحد که عملیات آن از اوایل تاسیس استان آغاز شده 46 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تصریح کرد:25  میلیارد ریال از این مبلغ از محل کمک‌های استانی و بقیه از طریق مشارکت‌های شهرداری‌های چهار شهر استان تأمین شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان پسماند خراسان‌شمالی فعالیت آزمایشی کارخانه بیوکمپوست بجنورد هفته گذشته با موفقیت انجام شد و اکنون این واحد آماده راه‌اندازی رسمی با حضور وزیر کشور شده است.

وی افزود: پیمانکار راهبری کارخانه بیوکمپوست بجنورد نیز مشخص شده و فعالیت‌های خود را به منظور جذب زباله‌های تفکیک شده شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه آغاز کرده است.

بابایی گفت:‌ تفکیک زباله برای این کارخانه از مبدأ نیز انجام شده و مردم منتظر باشند که همه روزه زباله‌های تفکیکی را تحویل شهرداری بدهند.

وی وعده داد تا با راه‌اندازی این کارخانه مشکل زباله به ویژه دفن غیربهداشتی در بالادست روستای علی‌آباد برطرف شود.

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد با اشاره به اینکه ظرفیت بازیافت زباله در کمپوست بجنورد روزانه 250 تن زباله است، تصریح کرد: البته این ظرفیت در قالب تصفیه و تخمیر 500تن زباله در شیفت‌های مختلف قابل افزایش است.

وی اظهار کرد: با بازیافت زباله در این واحد سالانه از تخریب سه هکتار زمین برای دفن زباله جلوگیری می‌شود.

بابایی جلوگیری از ورود سالانه 33 میلیون لیتر شیرآبه زباله‌ها را از دیگر مزیت‌های راه‌اندازی این کارخانه در بجنورد عنوان کرد و گفت: این واحد در واقع بزرگ‌ترین کارخانه کمپوست شمال شرق کشور بوده که به روش ویندرو فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری‌های آشخانه، اسفراین، شیروان و بجنورد برای انتقال زباله‌ها خاطرنشان کرد: آموزش‌های تفکیک زباله به شهروندان شهرهای یاد شده نیز در سنوات گذشته از سوی سازمان مدیریت پسماند استان ارائه شده است.

به گزارش فارس، کارخانه کمپوست بجنورد در 25 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول