اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان:

75 درصد پرونده تغییرنام‌ به خانم‌ها مربوط می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: از هر 100 پرونده تغییرنام، 75 مورد مربوط به خانم‌ها است.

75 درصد پرونده تغییرنام‌ به خانم‌ها مربوط می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سیدیعقوب حسینی ظهر امروز در کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری زنجان اظهار کرد: متاسفانه با فرهنگی که به وجود آمده است، بسیاری از خانم‌هایی که حتی نام مناسب دارند، نیز اقدام به تغییرنام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اغلب مراجعاتی که به اداره کل ثبت احوال در زمینه تغییر نام صورت می‌گیرد، نام‌ها هیچ مشکلی ندارند، ولی افراد اقدام به تغییر نام می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه تغییر نام‌هایی که افراد مراجعه‌کننده نسبت به آن اقدام می‌کنند، مورد قبول نیست اضافه کرد: اغلب نام‌هایی که افراد نسبت به تغییر آنها اقدام می‌کنند، نام‌های معقولی هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موارد تاثیرگذار در تغییر نام‌ها سریال‌های تلویزیونی و فرهنگ موجود در جامعه است، اضافه کرد: باید فرهنگ‌سازی درست و اصولی در زمینه نام به وجود آید تا افراد بدون اطلاعات قبلی اقدام به تغییر نام نکنند.

حسینی اظهار کرد: از 100 پرونده ارجاعی که به ثبت احوال استان زنجان صورت می‌گیرد، 75 مورد از این پرونده‌ها مربوط به بانوان است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از محدودیت‌های موجود برای بانوان در دستگاه‌های دولتی، اضافه کرد: باید زمینه فعالیت بیشتر بانوان در دستگاه‌های دولتی صورت گیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر بانوانی که در دستگاه‌های دولتی مشغول فعالیت هستند، محدودیت‌هایی در زمینه استفاده از مجتمع‌های فرهنگی و ورزشی دارند که این موضوع باید مورد توجه مسئولان اجرایی در این زمینه قرار گیرد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول