اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال تحصیلی آتی

المپیاد قرآنی دانش‌آموزان جهان اسلام برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور قرآن، عترت و نماز وزارتخانه آموزش و پرورش گفت: طی سال‌های گذشته چهار دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن بین دانش‌آموزان کشور‌های مسلمان برگزار شد، اما چند سالی در این زمینه وقفه ایجاد شده است و سال تحصیلی آتی المپیاد قرآنی دانش‌آموزان جهان اسلام برگزار می‌شود.

المپیاد قرآنی دانش‌آموزان جهان اسلام برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا مسیب‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس قرآن و روایات اهل البیت (ع) است، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی نیز از جایگاه بارز ویژه‌ای در این سند و در تشکیلات فعلی آموزش و پرورش برخوردار است.

وی اضافه کرد: البته با وجود فعالیت‌های صورت گرفته در آموزش و پرورش در زمینه فعالیت‌های قرآنی هنوز با رسیدن به جایگاه اصلی و شأن و حق قرآن فاصله بسیاری در سطح کشور مشاهده می‌شود.

معاون امور قرآن، عترت و نماز وزارتخانه آموزش و پرورش تصریح کرد: تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در نظام آموزشی کشور در زمینه مباحث قرآنی با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هماهنگ می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تربیت حدود 10 میلیون حافظ قرآن در سطح کشور از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب به شمار می‌رود، ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش از نخستین مجموعه‌های فعال در سطح کشور بوده که با جدیت کامل در عرصه تربیت حافظان قرآن در سطح کشور گام برداشته است.

مسیب‌زاده با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته سه میلیون و 500 هزار دانش‌آموز در سراسر کشور در طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند، تاکید کرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از هشت هزار و 900 نفر از دانش‌آموزان سراسر کشور برای شرکت در طرح حفظ کل قرآن ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و 500 نفر از این افراد در زمینه حفظ کل قرآن به عنوان نفرات برتر انتخاب شده‌اند، افزود: آموزش و پرورش به دنبال افزایش کیفیت به مباحث قرآنی است و راه‌اندازی مدارس تخصصی قرآن از برنامه‌های آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آتی به شمار می‌رود.

معاون امور قرآن، عترت و نماز وزارتخانه آموزش و پرورش گفت: طی سال‌های گذشته چهار دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن میان دانش‌آموزان کشور‌های مسلمان برگزار شده و آخرین دوره آن نیز در سال 1377 برگزار شده است.

وی اظهار کرد: اما چند سالی در این زمینه وقفه ایجاد شده است و المپیاد قرآنی دانش‌آموزان جهان اسلام برگزار می‌شود.

مسیب‌زاده با بیان اینکه زمینه‌های برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در میان دانش‌آموزان فراهم است، ادامه داد: سال تحصیلی گذشته تربیت بیش از دو میلیون دانش‌آموز در زمینه فعالیت‌های قرآنی در دستور کار آموزش و پرورش قرار داشته است اما در سال گذشته سه میلیون و 500 هزار دانش‌آموز از سراسر کشور در طرح ملی حفظ قرآن ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول