اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حقوقی فرماندهی انتظامی هرمزگان خبر داد

2 سال حبس و 74 ضربه شلاق برای اخلال‌گر توهین‌کننده به پلیس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان مجلس فرماندهی انتظامی هرمزگان گفت: دادگاه برای فرد اخلالگری که به مامور پلیس در حین انجام وظیفه توهین کرده بود، دو سال حبس و 74 ضربه شلاق حکم کرده است.

2 سال حبس و 74 ضربه شلاق برای اخلال‌گر توهین‌کننده به پلیس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین تقدسی عصر امروز در نشست تشریح عملکرد اداره تحت نظارت خود، ضمن اشاره به اقتدار و اشرافیت پلیس بر امورات جامعه و حمایت قوانین از مأمور پلیس در حین انجام وظیفه، اظهار داشت: نیروی انتظامی به عنوان مظهر اقتدار و صلابت نظام حاکمیت ملجأ و مأمن مظلومان و محرومان است.

وی ادامه داد: همچنین این نیرو به عنوان ضابط قوه قضائیه در تمام ساعات انجام وظیفه از حمایت و پشتوانه قوانین و دستگاه قضا برخوردار است.

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان مجلس فرماندهی انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه نه تنها قانون از اقدامات و رفتارهای سوء و توهین‌آمیز متمردان و متخلفان علیه مأموران نیروی انتظامی در حین انجام وظیفه گذشت نمی‌کند، افزود: بلکه پلیس برابر قوانین برخورد قهری شدیدی صورت خواهد داد و متمردان را به سزای اعمالشان خواهد رساند.

به گفته وی اقدامات و برخوردها در این راستا طوری است که درس عبرتی برای سایر متخلفان و متمردان نیز باشد و افراد متخلف دیگر اساسا فکر توهین و تمرد به مأمور را از مخیله خود خارج کنند.

تقدسی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در پی اعلام یک مورد نزاع و درگیری به مرکز 110 بلافاصله یکی از مأموران کلانتری 15 شهرستان بندرعباس برای بررسی صحت و سقم موضوع به محل موردنظر اعزام شد.

وی گفت: پس از اعزام این مامور در همین زمان یکی از عوامل درگیری با نشان دادن چاقو و ایجاد رعب و وحشت در انظار مردم اقدام به توهین و تمرد علیه مأمور کلانتری می‌کند.

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان مجلس فرماندهی انتظامی استان هرمزگان در این راستا ادامه داد: بر همین مبنا با گزارش مأمور کلانتری پرونده‌ای در اداره حقوقی استان و دادسرای نظامی تشکیل، متهم دستگیر شده و به دو سال حبس تعزیری از حیث تمرد به مأمور پلیس در حین انجام وظیفه، 74 ضربه شلاق بابت توهین در ملأ عام و 74 ضربه شلاق بابت اخلال در نظم عمومی محکوم شده است.

سرهنگ تقدیسی با بیان اینکه رای صادره از سوی شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان تایید شده است، افزود: ماموران انتظامی، نماد امنیت و آرامش هستند و در همین راستا احترام به این قشر باید در جامعه به عنوان یک فرهنگ در آید و در این راه همه باید تلاش کنند تا از این طریق به ساختن جامعه‌ای منظم و امن کمک کنیم.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول