اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرگان:

دهیاری‎ها نقش‎آفرینان مؤثر در مدیریت روستا محسوب می‎شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار گرگان گفت: دهیاری‎ها نقش‎آفرینان مؤثر در مدیریت روستا محسوب می‎شوند.

دهیاری‎ها نقش‎آفرینان مؤثر در مدیریت روستا محسوب می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جعفر گرزین پیش از ظهر امروز در جمع دهیاران گرگان اظهار داشت: مسئله نهاد دهیاری در روستاها پدیده جدیدی است و به دلیل اینکه همکاری با شوراها به صورت مدیریت متمرکز، نتیجه خوبی داشت، نقش دهیاران به عنوان عاملان اجرایی همانند نقش بخشدار و فرماندار در روستا حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تجربه وجود دهیاری در روستاهای مختلف دستاوردهای خوبی به همراه داشته است تصریح کرد: دهیار روستای زنگیان که یکی از بانوان پرتلاش و تحصیلکرده در استان است توانسته با تلاش‎های مؤثر رتبه اول را کسب کند و به همایش تهران نیز راه یابد.

فرماندار گرگان میزان تحصیلات را در جایگاه دهیاری روستاها مهم خواند و افزود: دهیار روستایی که از دانش کمتری برخوردار باشد یقینا توقعات کمتری از آن روستا می‎توان داشت.

گرزین تاکید کرد: دهیاران باید همواره دانش خود را به روز کنند تا از این طریق به حل مشکلات فراروی مردم پاسخی مناسب و درخور داشته باشند.

وی سکونت در روستا را عامل دیگری در موفق بودن دهیاران عنوان کرد و یادآور شد: دهیارانی که در روستا سکنی می‎گزینند بهتر می‎توانند مشکلات را لمس و در صدد رفع آن برآیند.

فرماندار گرگان خاطر نشان کرد: شورای روستا مرکب از سه تا پنج نفر است که با نظرات و سلایق متفاوت در یک جا جمع شدند و با منتخب خود که دهیار روستا است تعامل برقرار کرده و ماحصل این تعاملات سبب رشد و شکوفایی روستا خواهد شد چرا که دهیاران نیز با ارتباطی که با بخشدار، فرماندار و مدیرکل امور روستایی استانداری دارند در سهولت کارها ایفای نقش می‎کنند.

گرزین با بیان اینکه قبل از انقلاب نهاد کدخدا در روستاها حاکم بوده است یادآور شد: کدخدا از طرف حاکمیت منصوب می‎شد و نمی‎توانست میزان رضایتمندی مردم را برآورده سازد اما با تشکیل شوراها در چارچوب موازین اسلامی، حلقه مفقوده اتصال مردم با دستگاه‎های اجرایی برقرار شده تا بهترین نتایج در کمترین زمان صورت پذیرد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول