اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

اداره امور دهیاری‌ها به روش سنتی منتهی به شکست است

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه گفت: دهیاران باید به روز باشند چرا که اداره امور دهیاری به روش سنتی منتهی به شکست است.

اداره امور دهیاری‌ها به روش سنتی منتهی به شکست است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ناصر رضایی صبح امروز در نشست مشورتی با 34 نفر از دهیاران این شهرستان اظهار داشت: مانند همیشه بر نقش و جایگاه دهیاران در سطح هر بخش، شهرستان و استان تاکید داریم و معتقدیم اگر خواهان شکل گرفتن توسعه هستیم باید دهیاران توسعه‌یافته داشته باشیم.

رضایی در ادامه بیان داشت: اگر دهیاران به علم روز مجهز نباشند و در زمینه‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی و اجتماعی اطلاع نداشته باشند نباید انتظار روستای توسعه‌یافته داشته باشیم.

* دهیار باید به روز باشد

وی دهیاران را اولین حوزه برای توسعه دانست و در این زمینه بیان کرد: نقش دهیار باید برای همه مشخص و به یک باور تبدیل شود و موظف هستیم به روز باشیم و از توانمندی‌های خود و مردم و داشته‌های قانونی استفاده کنیم تا روستاها به توسعه برسند.

فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: کسی که به جایگاه خود ایمان نداشته باشد پیشرفتی در این زمینه نخواهد داشت، بنابراین دهیار باید نقش و جایگاه خودرا باور داشته باشد و فعال، به‌روز و مجهز به علم باشد تا پیشرفت بیشتری داشته باشد.

رضایی گفت: هر چه جلوتر برویم کارکرد و وظایفی برای دهیار تعریف می‌شود که در راستای آن باید ارتقا پیدا کنند و برای روستا گام بردارند و اگر مجهز به فضای روز نباشند با مشکل مواجه شده و نمی‌توانند پاسخگو باشند.

وی با اشاره به این که دهیار باید هر روز شرح وظایف خود را مرور کند تا به نکات جدیدی دست یابد، گفت: دهیار واسطه بین مردم و دولت است و اولین حلقه که دهیار با آن ارتباط دارد بخشدار است، بنابراین دهیار باید مشکلاتی که در حوزه وجود دارد به دولت و دستگاه های دولتی گزارش دهد.

* دهیاران با نیروی انتظامی همکاری داشته باشند

وی در خصوص همکاری دهیاران با نیروی انتظامی اذعان داشت: همکاری بیشتر در روند حرکت شهرستان تاثیر‌گذار بوده و دهیاران باید با نیروی انتظامی همکاری داشته باشند و نگاه ما این است که دهیاران با توجه به جایگاه خود در بین مردم و شناخت و ارتباطی که با دستگاه‌ها دارند باید زمینه‌های آسیب را شناسایی کنند و نگذارند به کار نیروی انتظامی خللی وارد شود.

رضایی حفظ منابع طبیعی را یک نکته اساسی و مهم در وظایف دهیاران دانست و ابراز داشت: ضربه زدن به منابع طبیعی، ضربه زدن به همه محیط است و دهیاران نگهبان و سیاست‌گذاران خوبی در حفظ منابع طبیعی هستند.

وی گفت: بحث بهداشت و نظارت یکی از نکات بسیار مهم است و زباله‌های رها شده در کنار روستاها چهره آزار دهنده‌ای ایجاد کرده که دهیاران با تمرکز روی فعالیت‌های خود می‌توانند این معضل را برطرف کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: دهیاران می‌توانند از طریق فرهنگ‌سازی و توزیع بروشور با برنامه‌ریزی با اهالی روستا و مردم گام مؤثری در این زمینه بردارند.

دهیاران معارضات را در خود روستا برطرف کنند

فرماندار کهگیلویه گفت: معارضاتی برای پروژه‌های عمرانی پیش می‌آید که دهیاران می‌توانند با ورود خود این مشکل را برطرف کنند و نماینده و ناظر ما در 700 روستا باشند.

این مسئول بیان داشت: دهیاران با ایجاد تعاون و کارگاه‌های کوچک و با جهت‌دهی به بحث یارانه‌ها و توانمندی مردم روستا ایجاد شغل کنند.

بحث دیگری که فرماندار به آن اشاره کرد کارهای فرهنگی بود، وی در این زمینه گفت: اولویت با کارهای فرهنگی است و دهیاران باید به کتاب‌خانه‌ها و مساجد در روستاها توجه بیشتری داشته باشند و در این زمینه می‌توانند از بودجه سنواتی استفاده کنند.

رضایی گفت: حفظ نظم و انضباط از دیگر وظایف است و دهیاران باید بر اساس قانون تذکر دهند و با رایزنی با مردم گام موثری در این زمینه بردارند.

وی در پایان اظهار داشت: دهیاران در بحث حسابرسی و دیوان محاسبات همکاری لازم را داشته باشند تا عدم دقت از مسائل قانونی و بودجه‌ای ایجاد مشکل نکند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول