اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اختصاص 2 میلیارد تومان

امسال دانشگاه دولتی مستقل در نهاوند ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال با 2 میلیارد تومان اعتبار، دانشگاه دولتی مستقل در نهاوند ایجاد می‌شود.

امسال دانشگاه دولتی مستقل در نهاوند ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، مهدی سنایی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات دانشکده پیراپزشکی نهاوند اظهار داشت: ایجاد دانشگاه، شهرستان را از نظر فرهنگی، علمی و اجتماعی متحول می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت پنج دانشکده در نهاوند ادامه داد: دانشکده پیراپزشکی نهاوند با 57 دانشجو در دو رشته فوریت‌های پزشکی و تکنسین اتاق عمل در مرحله کاردانی فعالیت خود را از بهمن سال 90 آغاز کرده است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس از ایجاد رشته پرستاری در سال جاری در این دانشکده از طریق آزمون سراسری مؤسسات عالی خبر داد و ابراز داشت: دانشجویان متقاضی پرستاری بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در این مراکز درمانی مشغول شوند، بنابراین اولویت با متقاضیان بومی است زیرا در موقعیت کنونی یکی از مشکلات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نهاوند کمبود کادر پرستاری است.

وی با اشاره به کافی نبودن اعتبار تخصیص یافته برای ایجاد دانشگاه دولتی در نهاوند افزود: امید است با مساعدت مسئولان مربوطه از وزارت بهداشت و درمان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی این میزان اعتبار تا 7 میلیارد تومان سالانه افزایش یابد.

مدیر شبکه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نهاوند نیز گفت: در حال حاضر توسعه فضاهای درمانی نیاز شهرستان نهاوند است.

عباس سلگی با اشاره به قرار گرفتن پروژه بیمارستان 160 تختخوابی در پروژه‌های مهر ماندگار افزود: نبود چارت سازمانی برای این مراکز و همچنین دانشکده پیراپزشکی می‌تواند به مشکلی بزرگ در آینده تبدیل شود زیرا اگر این مراکز چارت سازمانی برای تأمین و استخدام هیئت علمی، کادر درمانی، خدماتی، اداری و... نداشته باشند قطعاً قادر به ارائه خدمات نخواهند بود.

وی از نیاز مبرم برای تجهیز و تعمیر بیمارستان تخصصی آیت‌الله شهید حیدری در نهاوند سخن گفت و ابراز داشت: دخل و خرج این مرکز تخصصی با هم برابر نیست و توان پرداخت بدهی‌های خود را ندارد زیرا بیمارستان‌ها خودگردان شده‌اند و این مرکز آن چنان مراجعه بیمار ندارد تا بتوان درآمدی مفید داشته و هزینه‌های جانبی را تأمین کرد.

مدیر شبکه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نهاوند خواستار پرداخت سهم واقف بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان شد و افزود: سهم واقف چند سالی است که توسط دانشگاه علوم پزشکی پرداخت نشده در صورتی که این مبلغ می‌تواند در رفع نیازمندی‌های مراکز درمانی، شهرستان نهاوند را کمک کند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول