اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه ملایر:

فضای علمی دانشگاه ملایر 18 هزار متر افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه ملایر گفت: به فضای علمی دانشگاه ملایر 18 هزار متر مربع افزوده می‌شود.

فضای علمی دانشگاه ملایر 18 هزار متر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، بهمن امانی عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی خوابگاه اساتید دانشگاه ملایر با بیان اینکه دانشگاه ملایر در بخش‌های عمرانی در سال‌های اخیر رشد فزاینده‌ای را داشته است، اظهار داشت: امروز حدود 6 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و رشته‌های دانشگاه ملایر از زمان تأسیس از هفت رشته امروز به 52 رشته رسیده است.

وی ادامه داد: طبق سند چشم‌انداز دانشجویان دانشگاه‌های کشور که در حال حاضر 4.5  میلیون نفر است باید در سال 1404 به دو برابر یعنی 9 میلیون نفر برسد که در این راستا دانشجویان ملایر نیز باید به رقم 12 هزار نفر برسند اما با برنامه‌ریزی تلاش اساتید و دلسوزان در این دانشگاه جلوتر از برنامه هستیم.

رئیس دانشگاه ملایر به برنامه‌های در دست اقدام در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: پژوهشکده انگور در مرداد ماه احداث می‌شود و توسعه فضای دانشکده فنی و مهندسی نیز با 7 هزار و 500 متر از برنامه‌های امسال در دانشگاه ملایر است.

وی از کلنگ‌ زنی توسعه دانشگاه علوم پایه با 5 هزار متر مربع در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: با اجرایی شدن این تعداد پروژه فضای علمی در دانشگاه ملایر به 18 هزار متر می‌رسد که دو برابر فضای کنونی خواهد بود.

امانی به کار بزرگ خیرین در ساخت دانشگاه‌ها و فعالیت عمرانی در این زمینه اشاره کرد و گفت: این نشان از توجه ویژه مردم و خیران به دانشگاه دارد و باید این امور در بین مردم افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: به تعبیر امام خمینی(ره) دانشگاه‌ها باید کارخانه انسان‌سازی باشند و در دانشگاه‌های ما باید انسانیت و تربیت اسلامی باشد تا همه مشکلات در جامعه رفع شود.

رئیس دانشگاه ملایر ابراز داشت: برای ساختن دانشگاهی اسلامی آحاد مردم و مسئولان باید پای کار بیایند و در این میان کار خیرین به عنوان نماد و الگو بسیار مهم و باارزش است.

وی در ادامه به احداث دانشکده علوم انسانی و معارف قرآنی در دانشگاه ملایر اشاره کرد و افزود: این دانشکده با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی و با توجه به بیداری اسلامی در منطقه و نیاز کشور به نیروی متخصص و خبره در این زمینه در رشته‌های مختلف قرآنی، احکام، نهج‌البلاغه و معارف دینی تأسیس می‌شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی در زمینه کارهای زیرساختی و برنامه‌های این دانشکده همزمان با ساخت آن دنبال می‌شود و سعی می‌کنیم بتوانیم تا پایان تابستان سال آینده این دانشکده را به بهره‌برداری برسانیم و مهر ماه شاهد جذب 2 هزار دانشجو در این دانشکده باشیم.

رئیس دانشگاه ملایر از ساخت خوابگاه اساتید دانشگاه با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان با همت فرماندار ملایر خبر داد و گفت: امیدواریم برنامه‌های ما طبق برنامه‌ریزی پیش برود و شاهد افزایش موفقیت در این دانشگاه باشیم.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول