اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور داستان‌نویسانی از سراسر کشور

دهمین جشنواره سراسری داستان بانه برگزار شد

خبرگزاری فارس: دهمین جشنواره سراسری داستان بانه با حضور داستان‌نویسانی از سراسر کشور در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه برگزار شد.

دهمین جشنواره سراسری داستان بانه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، دبیر اجرایی این جشنواره در حاشیه برپایی این جشنواره گفت: پس از فراخوان انجام شده در دی‌ماه سال گذشته، بیش از یک‌هزار و 200 اثر تا پایان فروردین ماه به دبیرخانه ارسال شد.

محمدصدیق کریم‌پور افزود: این آثار در چهار بخش شامل 873 داستان کوتاه فارسی و کردی، 32 مقاله، 134 اثر در بخش کودکان و 191 اثر در بخش ویژه موضوعی از 31 استان و 108 شهرستان کشور به دبیرخانه جشنواره رسید.

عضو هیأت داوران بخش مقالات جشنواره در ادامه به نحوه ارزشیابی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره اشاره کرد و افزود: آثار رسیده بدون درج نام نویسنده در بخش فارسی و کردی توسط مراد اعظمی، محمد رحیمیان، ناصر یزدانی، یونس رضایی و فؤاد جهانی برای بخش نهایی بررسی شد.

به گفته وی، بخش مقالات را فریا یونسی و هلاله عبداللهی و بخش کودکان را  نسرین جعفری، لیلا صالحی و فریا یونسی بازخوانی و ارزشیابی کردند و از این میان تعداد 51 اثر برای قرائت و نقد و بررسی در بخش پایانی جشنواره انتخاب شد.

وی آثار راه یافته به بخش پایانی جشنواره را شامل 20 داستان در بخش فارسی، 20 داستان در بخش کردی، چهار اثر در بخش مقالات، چهار داستان در بخش کودکان و در بخش ویژه موضوعی سه اثر بیان کرد.

کریم‌پور در پایان به سیر تغییرات کمی و کیفی برپایی 9 دوره جشنواره طی سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: نخستین جشنواره داستان بانه در اردیبهشت ماه 1378 به عنوان بستر مناسبی برای آشنایی، تبادل نظر و بیان اندیشه‌های نویسندگان با یکدیگر و اساتید و نخبگان داستان‌نویس در منطقه غرب کشور برگزار شد و امروز پس از برگزاری 9 دوره جشنواره موفق در حالی شاهد برگزاری جشنواره دهم در شهر مرزی بانه هستیم که داستان‌نویسان و نویسندگانی از سراسر کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند و تلاش برگزارکنندگان جشنواره نیز برگزاری جشنواره در سطح قابل قبول به لحاظ علمی و کیفی بود.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول