اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

134 اثر به دبیرخانه ادبیات داستانی ارسال شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: 134 اثر در چهار بخش به دبیرخانه جشنواره رسید که بر‌اساس رأی هیئت داوران استانی 18 داستان کوتاه به مرحله داوری نهایی رسیدند.

134 اثر به دبیرخانه ادبیات داستانی ارسال شده است

احمد سعیدی‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: ‌پس از انتشار فراخوان جشنواره ادبیات داستانی استان کرمان 134 اثر در چهار بخش به دبیرخانه جشنواره رسید که بر‌اساس رأی هیئت داوران استانی 18 داستان کوتاه به مرحله داوری نهایی رسیدند.

وی افزود: این آثار برای داوری نهایی به بنیاد ادبیات ایرانیان ارسال شد و در نهایت پنج اثر به عنوان داستان‌های برگزیده معرفی می‌شوند.

سعیدی ابراز داشت: این جشنواره در چهار بخش داستان کوتاه با تکیه بر درون‌مایه بومی، داستان کوتاه با محوریت تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی‌، مجموعه داستاهای چاپ شده و در دست انتشار نویسندگان کرمانی و مقاله علمی پژوهشی در حوزه ادبیات داستانی برگزار می‌شود.

وی گفت: در بخش مجموعه داستان سه اثر و در بخش مقاله نیز چهار اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی می‌شوند.

سعیدی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کتاب و ادبیات داستانی تصریح کرد: با توجه به هجمه فرهنگی دشمن در همه ابعاد‌ لازم است نویسندگان و داستان‌نویسان ما با تکیه بر ادبیات غنی اسلامی و ایرانی، آموزه‌های دینی، تفکرات متعالی و انسان‌ساز نظام اسلامی ‌اقدام به خلق آثار داستانی فاخر کنند.

وی عنوان کرد: هنر داستان این توانایی را دارد تا ریزترین نکات، رفتار و خلق و خوی انسان‌ها را زیر ذره‌بین قرار دهد و به چالش بکشد و با واکاوی آنها ابعاد تازه‌ای از زندگی را به نمایش بگذارد.

سعیدی ابراز داشت: بنابراین فعالیت در این راه توسط هنرمندان متعهد می‌تواند سد محکمی در مقابل نگاه و تفکر پوچ و مخرب دنیای سلطه‌گر استعمار باشد.

در همایش علمی داستان‌نویسان و منتقدان ادبی استان کرمان حضور نویسندگان مطرح استان و کشور از جمله بلقیس سلیمانی، جواد محقق، یوسف علیخانی و احسان عباسلو قطعی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان همچنین از برگزاری نخستین دوره جایزه هنرهای تجسمی زنده یاد استاد سید‌ علی‌اکبر صنعتی خبر داد و افزود: این جشنواره در دو رشته نقاشی و مجسمه‌سازی با موضوع آزاد برگزار می‌شود و شرکت در این جشنواره برای همگان آزاد است.

وی بیان داشت: آخرین مهلت ارسال تصاویر آثار تا پنجم تیر ماه سال‌جاری تمدید شد و آخرین مهلت ارسال اصل اثر پنج روز پس از اعلام نتایج اولیه است.

سعیدی تصریح کرد: همچنین مراسم اختتامیه 22 تیر ماه سال‌جاری با معرفی نفرات برگزیده برپا می‌شود.

وی عنوان کرد: این جشنواره با هدف تکریم و بزرگداشت مقام هنری استاد سید علی‌اکبر صنعتی‌، ترویج و احیای تفکر و هنر مردمی این هنرمند و خلق آثار پیرامون شخصیت و تفکر استاد و معرفی و شناساندن دیدگاه‌ها‌ و اندیشه‌های خیر‌خواهانه استاد صنعتی با استفاده از قالب تأثیر‌گذار هنر برپا می‌شود.

سعیدی اذعان داشت: این جشنواره به صورت دو مرحله‌ای است، انتخاب اولیه از تصاویر و انتخاب نهایی از اصل اثر انجام می‌شود و در پایان به برگزیده‌شدگان اول تا سوم جوایز نفیسی اهدا‌ می‌شود.

وی گفت: علاقمندان برای دریافت فرم ثبت‌نام در جشنواره و برچسب آثار به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول