اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی کشور:

تغییر و توسعه تضادها به نفع معماری شهری یک نیاز است

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی کشور گفت: معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: تغییر و توسعه در تضادها باید به رفع نیازها در معماری شهری کمک کند.

تغییر و توسعه تضادها به نفع معماری شهری یک نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسعود علویان‌صدر صبح امروز در آیین اختتامیه همایش بین‌المللی معماری و توریسم که در سالن صبا صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: تغییر و توسعه در تضادها باید به رفع نیازها در معماری شهری صورت گیرد و حل موضوع توریسم در کشور نیز نیازمند واسطه مردم، بخش خصوصی و سرمایه‌های مردمی قابل انجام است.

وی افزود: خوش‌بختانه ابتکار فرهنگ و میراث فرهنگی این بود که توانسته نقش مردم را در محور مدیریت شهری مورد توجه قرار دهد.

علویان‌صدر میراث فرهنگی را همیشه ناب‌ترین، پویاترین و تکامل‌یافته‌ترین مفاهیم عنوان کرد و افزود: تا وقتی این سازمان زنده باشد با مردم به همکاری پرداخته به این دلیل که توانسته از بطن فرهنگی جامعه به وجود آید.

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: شهر دارای یک واحد کلی است که امکان تفکیک اجزا و عناصرش وجود ندارد و اگر توسعه‌ای وجود دارد باید در قالب یک کلیت و یک هدف واحد انجام گیرد.

علویان‌صدر در ادامه به نقش معماران در ساخت این مرز و بوم اشاره کرد و افزود: معماران ما با عشق و ایمان، با شناخت واقعی و با درک صحیح از ارزش‌های اسلامی درک صحیحی از هنر معماری داشته‌اند.

وی گفت: خوش‌بختانه توسعه را در کشور براساس ارزش‌های ایرانی خودمان گسترش داده‌ایم و ارزش‌های آن نیز در فضای مذهبی جامعه حاکم شده است.

علویان‌صدر هم‌چنین به توجه در مورد جایگاه معماری در ایران اشاره کرد و افزود: خوش‌بختانه ما همیشه از پیشرفته‌ترین نوع فرهنگ و تکنولوژی در کشور بهره برده‌ایم و باید به جایگاه معماری در جامعه بیشتر از گذشته اهمیت داد.

وی ادامه داد: گردشگری و توریسم فرصتی است برای تعامل فرهنگ‌ها و باید به فکر توسعه این مسئله مانند گذشته به آن توجه کرد. 

در مراسم اختتامیه این همایش از پروفسور ایرج اعتصام به عنوان چهره ماندگار معماری ایران با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران و محمد پژمان شهردار مشهد و هم‌چنین  مسعود علویان‌صدر معاون میراث فرهنگی تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول