اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای استمرار کار خیر

دهقان فداکار امدادگر هلال‌احمر شد

خبرگزاری فارس: ریزعلی خواجوی دهقان فداکار به عضویت جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی در آمد.

دهقان فداکار امدادگر هلال‌احمر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، علی شهودی صبح امروز در حاشیه مراسم پیوستن دهقان فداکار به جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ریز علی خواجوی مشهور به دهقان فداکار که امدادرسانی او حدود 50 سال پیش در حادثه مسدود شدن مسیر قطار در شهرستان میانه به علت ریزش کوه زبانزد خاص و عام هست به عضویت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در آمد تا الگویی برای امدادرسانان باشد.

وی ادامه داد: دهقان فداکار که هنوز هم از آن شب حادثه با شور حال و هیجان خاصی یاد می‌کند در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر از عضویت در هلال‌احمر ابراز خرسندی کرد و گفت: از مدت‌ها پیش در نظر داشتم به عضویت هلال‌احمر در آیم که امروز این آرزویم در هلال‌احمر شهرستان میانه به وقوع پیوست.

ریزعلی خواجوی مشهور به دهقان فداکار در سال 1310 هجری شمسی در روستای قهرمانلو که در 40 کیلومتری شهرستان میانه قراردارد به دنیا آمده و داستان امدادرسانی او با عنوان «دهقان فداکار» در کتاب فارسی سوم دبستان چاپ شده است.

انتهای پیام/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول