اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای مبارزه با بیماری‌های مشترک حیوان و انسان

639 هزار مورد واکسیناسیون در آذربایجان‌غربی انجام گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: برای مبارزه با بیماری‌های مشترک حیوان و انسان 639 هزار و 89 مورد واکسیناسیون در سه ماهه سال جاری انجام گرفته است.

639 هزار مورد واکسیناسیون در آذربایجان‌غربی انجام گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه شهرام دیلمقانی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: این میزان واکسیناسیون شامل 428 هزار و 700 مورد واکسیناسیون بر علیه تب مالت گوسفندی، 17 هزار و 968 مورد برای مبارزه با تب مالت گاوی و 3 هزار و 781 مورد برعلیه بیماری هاری واکسیناسیون انجام گرفته است.

وی از انجام 275 مورد مالئیناسیون در استان خبر داد و تصریح کرد:علاوه بر این 3 هزار و 372 مورد خونگیری گاوی برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام در سال 91 انجام گرفته است.

دیلمقانی با اشاره به انجام تست سل در استان، افزود: 5 هزار و 784 مورد تست سل در سه ماه نخست سال جاری در سطح استان انجام گرفته است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام گرفته در راستای جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک حیوان و انسان، خاطرنشان کرد: امسال یک میلیون و 859 هزار و 608 شاربن گاو، گوسفند و تک سمی در استان انجام گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به مقایسه اقدامات انجام گرفته در راستای جلوگیری از بیماری‌های مشترک دام و انسان در سال گذشته یک میلیون و 77 هزار و 455 مورد واکسیناسیون بر علیه تب مالت گوسفندی، 172 هزار و 351 مورد واکسیناسیون تب مالت گاوی انجام گرفته است.

دیلمقانی اعلام کرد: سال گذشته 15 هزار و 907 مورد واکسیناسیون هاری، 19 هزار و 815 مورد خونگیری گاوی و 345 هزار و 584 مورد تست سل در استان انجام گرفته است.

وی از انجام 3 میلیون و 40 هزار و 64 مورد مبارزه با شاربن در گاو، گوسفند و تک سمی‌ها اشاره کرد و گفت: علاوه بر این سال گذشته 468 هزار و 231 سم پاشی بدن گاو، گوسفند و بز در استان انجام گرفته است.

دیلمقانی کل سم‌پاشی انجام گرفته در استان را در سال گذشته یک میلیون و 817 هزار و 971 مترمربع اعلام کرد.

وی ادامه داد: در سه ماه نخست سال جاری 5 تن و 39 کیلوگرم از انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی در استان به دلیل غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف بودن ضبط و معدوم شده است.

دیلمقانی افزود: در این مدت اکیپ‌های کنترل بهداشتی اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی اقدام به بازدید و بازرسی از 14 هزار و 555 نوبت مراکز مختلف تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌ای خام دامی شامل مراکز بسته‌بندی انواع گوشت قرمز، سفید و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌های عرضه کننده گوشت مرغی، تخم‌مرغ خوراکی، قصابی‌ها، سردخانه‌های زیر صفر نگهداری فرآورده‌های خام دامی منجمد و ... کرده‌اند که از موارد بازدید شده 435 مورد غیربهداشتی تشخصی داده شده و از این تعداد 41 مورد به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول