اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با شب نیمه شعبان صورت می‌گیرد

برگزاری مراسم احیا با حضور 2 هزار نفر در بردسیر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) شهرستان بردسیر گفت: بردسیر نخستین شهرستان برگزار کننده مراسم احیای شب نیمه شعبان در استان است که امسال نیز این مراسم با حضور بیش از 2 هزار نفر برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم احیا با حضور 2 هزار نفر در بردسیر

محمدرضا شجاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسیر هدف از تشکیل بنیاد فرهنگی مهدی موعود را تعمیم و گسترش مباحث فرهنگ مهدویت و انتظار دانست و اظهار داشت: وظیفه منتظران در دوران غیبت ایجاد آمادگی زمینه ظهور است.

وی افزود: باید همه آحاد مردم در اصلاح خود و جامعه تلاش کنند و با معرفت به امام زمان (عج) و عمل به دستوراتی که از سوی بزرگان و پیشوایان دین تعیین شده زمینه ظهور را فراهم کنند.

شجاعی بیان داشت: این عملی نمی‌شود مگر اینکه با معرفت و محبت به امام زمان (عج) و عمل به وظایف منتظران در دوران غیبت باشد و در همین راستا بنیاد مهدویت با دوره‌های آموزشی و تعیین بسته‌های فرهنگی سعی در ارتقا بخشیدن به این مهم را دارد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) شهرستان بردسیر از برگزاری مسابقه بزرگ حفظ و تفسیر سور مسبحات خبر داد و گفت: تا نیمه ماه رمضان از تمام علاقمندان ثبت نام به عمل می‌آید و در روز 24 ماه مبارک رمضان مسابقه برگزار و جوایز ارزنده‌ای از جمله کمک هزینه سفر کربلا، مشهد، جمکران و ... اهدا می‌شود.

وی در زمینه برنامه‌های نیمه مبارک شعبان میلاد خجسته امام عصر (عج) در بردسیر گفت: در شب نیمه شعبان بعد از نماز مغرب و عشا در صحن و سرای امامزاده سیدمحمد (ع) سخنرانی توسط حجت‌الاسلام منصوریان همراه با مولودی‌خوانی و نورافشانی است.

شجاعی با بیان اینکه طبق روال سال‌های گذشته مراسم احیا و شب زنده‌داری در همین مکان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرستان بردسیر نخستین شهرستان برگزار کننده مراسم احیا و شب زنده‌داری شب مبارک نیمه شعبان در استان کرمان است.

وی افزود: پنج سال است که این مراسم با شکوه و عظمت فراوان و با حضور مردم منتظر بردسیر در آستان مقدس امامزاده سیدمحمد (ع) برگزار می‌شود.

شجاعی گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از 2 هزار نفر در مراسم احیا شرکت کنند و مقدمات حضور همه شب زنده‌داران مهیا شده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول