اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 7 مشهد خبر داد

کمپ بابا قدرت به پارک بانوان ریحانه تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 7 شهرداری مشهد گفت: کمپ بابا قدرت به پارک بانوان ریحانه تبدیل می‌شود.

کمپ بابا قدرت به پارک بانوان ریحانه تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد محبی صبح امروز در نخستین نشست خبری شهرداری منطقه هفت مشهد، اظهار کرد: منطقه هفت مشهد به‌عنوان یکی از مناطق مهم مشهد با وسعتی بالغ بر 5 هزار هکتار به‌عنوان دومین منطقه از نظر وسعت در مشهد به شمار می‌رود.

وی افزود: این منطقه در قسمت شرق مشهد واقع شده و سالانه پذیرای چندین میلیون زائر امام رضا(ع) که از جاده نیشابور و فرودگاه وارد مشهد می‌شوند.

محبی با اشاره به اینکه شهرک‌های طرق، سیدی، ابوذر، طالقانی، خیابان امام رضا(ع) از جمله نقاط مهم شهرداری منطقه 7 بشمار می‌رود، ادامه داد: با توجه به وسعت این منطقه از شهرداری مشهد، از نظر جغرافیایی دارای اختلاف‌های فرهنگی اجتماعی فراوانی است.

شهردار منطقه هفت مشهد تصریح کرد: برای تمرکز بیشتر خدمات‌رسانی و حل مشکلات مردم به موضوع منطقه محوری پرداخته‌ایم که در این راستا منطقه را به پنج ناحیه تقسیم کردیم که هر کدام به صورت مستقل پاسخگوی مراجعان باشد.

وی در مورد وظایف شهرداری‌ها که بهبود بخشیدن به امر شهری است به چند نکته در حوزه منطقه هفت اشاره کرد و افزود: بحث خدمات شهری، جمع‌آوری زباله که قبلاً یک روز در میان مطرح شده بود اما، اکنون به صورت هر شب و هر روز انجام می‌شود و در این ارتباط حدود 50 تن زباله در روز در منطقه جمع‌آوری می شود.

محبی در ارتباط با فضای سبز منطقه هفت گفت: فضای سبز این منطقه دارای استاندارد نیست اما، نسبتا مطلوب است و تلاش می‌کنیم که کیفیت فضای سبز و وسعت آن را در سطح منطقه بیشتر کنیم.

شهردار منطقه هفت مشهد ادامه داد: سال 90 سال نهضت آسفالت بود و امسال نیز تلاش می‌کنیم جاده‌ای را بدون آسفالت باقی نگذاریم و به‌عنوان نمونه می‌توان به حجم وسیع اجرای روکش آسفالت در منطقه طرق اشاره کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا روکش آسفالت در خیابان‌های اصلی را ادامه می‌دهیم و تا 6 ماهه نخست سال جاری بودجه مورد نظر را به این امر اختصاص می‌دهیم.

محبی با اشاره به سیاست‌های اخیر شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد افزود: موضوعی با عنوان مناطق محروم دیگر نداریم و به جای آن از کلمه کم‌برخوردار از دیدگاه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی جایگزین می‌شود زیرا از لحاظ خدمات شهرداری ما سعی داریم تا تمام مناطق را به صورت کامل و یکسان پوشش دهیم.

شهردار منطقه هفت مشهد اظهار کرد: تکمیل فضای سبز و احداث پارک در شهرک ابوذر، نامگذاری جدید پارک طرق و غدیر و پارک شماره سه در میدان طرق، تکمیل فضای سبز پل غدیر با بودجه‌ای بالغ بر 500 میلیون تومان از جمله برنامه‌های پیش روی شهرداری این منطقه است.

وی یادآور شد: پارک خطی بلوار ثامن که هزینه‌ای بالغ بر 350 میلیون تومان در بردارد در حال اجرایی شدن است.

محبی گفت: در مجموع 15 پروژه عمران شهری در این منطقه در دست اقدام است که امیدواریم تعداد زیادی از این پروژه‌ها که شامل بوستان‌های، بازارچه‌های محلی و فضای سبز است تا پایان سال جاری آماده شده و در اختیار شهروندن قرار گیرد.

شهردار منطقه هفت شهرداری مشهد افزود: نصب علائم ترافیکی در خیابان‌ها و معابر عمومی به منظور ایجاد انضباط اجتماعی، پیشگیری از تصادفات و ایمنی عابران پیاده از دیگر اقدامات برجسته شهرداری در چند ماه اخیر است.

وی با اشاره به موضوع ترافیکی در ابتدای ماه جاری، گفت: بدین منظور تاسیس اداره حمل و نقل را در شهرداری داشتیم که وظیفه آن نصب تابلوهای ترافیکی، سرعت‌گیر، خط کشی خیابان‌ها، رفع معضلات ترافیکی و تصادفات است.

شهردار منطقه 7 با بیان اینکه پارکینگ یکی از مشکلات اساسی زائرین است گفت: پروژه پارکینگ آسمان در 17 شهریور که منتهی به حرم مطهر است با مساحت 5800 مترمربع دارای 9 طبقه پارکینگ در نیمه نخست سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و دارای ظرفیتی بالغ بر 1000 خودرو است.

محبی در ادامه به احداث پارک بانوان اشاره کرد و گفت: احداث پارک بانوان ریحانه بودجه‌ای بالغ بر 800 میلیون تومان ارزیابی شد و پس از احداث این پارک دیگر کمپ بابا قدرت نخواهیم داشت و فقط کمپ غدیر پذیرای زائران خواهد بود، اما تا احداث این پارک زائران در این مکان می‌توانند اقامت کنند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول