اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 15 شهریور

استقرار شبانه در پارک ملی لار ممنوع شد

خبرگزاری فارس: فرمانده پاسگاه محیط‏بانی منطقه حفاظت ‏شده پارک ملی لار از آزاد بودن بازدید از پارک ملی لار و ممنوعیت استقرار شبانه در این منطقه تا 15 شهریور جاری خبر داد.

استقرار شبانه در پارک ملی لار ممنوع شد

نقی میرزاکریمی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این بازدید سالانه اغلب از 15 خرداد آغاز می‎شود و تا 15 شهریور ادامه دارد.

وی ادامه داد: این مهم هم‏زمان با آغاز کوچ عشایر به منطقه لار صورت می‏گیرد تا سایر اقشار جامعه نیز از طبیعت بکر و زیبایی‏های خدادادی این منطقه حفاظت ‏شده لذت ببرند.

میرزاکریمی اضافه کرد: اما نکته حائز اهمیت در جریان بازدیدهایی از این دست، حضور مردم در منطقه تنها در بازه زمانی ساعت هفت صبح تا 15 عصر است.

فرمانده پاسگاه محیط‏بانی منطقه حفاظت‏ شده پارک ملی لار افزود: از این رو، حضور شبانه و ایجاد کمپ‏های استقرار در این منطقه، عملی غیرقانونی محسوب می‏شود.

وی ادامه داد: با توجه به این قانون، اگر افراد تا ساعات پس از غروب خورشید از منطقه لار خارج نشوند، مشمول برخوردهای قانونی مأموران فرماندهی پاسگاه محیط‏بانی منطقه حفاظت ‏شده پارک ملی لار خواهند شد.

*همراه داشتن وسایل ماهی‏گیری در لار ممنوع است

فرمانده پاسگاه محیط‏بانی منطقه حفاظت ‏شده پارک ملی لار همچنین از ممنوعیت همراه داشتن ابزارآلات ماهی‏گیری هنگام ورود به این منطقه خبر داد.

میرزاکریمی ادامه داد: بر اساس قوانین و همچنین دستورالعمل‏های ابلاغی اداره‏کل حفاظت محیط زیست استان تهران، ماهی‏گیری در رودخانه‏های منطقه لار ممنوع است.

وی اضافه کرد: از این رو، وسایل ماهی‏گیری از افراد در حال ورود به منطقه لار ضبط می‏شود و موضوع نگهداری از این وسایل، محیط‏بانان را با مشکلاتی مواجه می‏سازد.

به گفته فرمانده پاسگاه محیط‏‏‏بانی منطقه حفاظت ‏شده پارک ملی لار، آزادی فعالیت ماهی‏گیری در لار در صورت اعلام از سوی مسئولان امر از طریق جراید کثیرالانتشار، خبرگزاری‏های کشوری و صدا و سیما به مردم اطلاع‏رسانی می‏شود.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول