اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش محیط‌بانان اداره محیط زیست

6 فقره آتش‌سوزی در پارک ملی دز مهار شد

خبرگزاری فارس: با تلاش و فداکاری محیط‌بانان سخت‌کوش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان در سه ماهه اول امسال شش فقره آتش سوزی در جنگل پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز در شهرستان دزفول مهار شد.

6 فقره آتش‌سوزی در پارک ملی دز مهار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: این آتش سوزی‌ها که به دلایل غیرعمدی به ویژه عدم احتیاط گردشگران و سرایت آتش به جنگل رخ داده بود با تلاش به موقع محیط‌بانان در مجموع در سطح یک هزار و 600 متر مربع مهار شد و از خسارت به زیستگاه غنی جنگل دز جلوگیری به عمل آمد.

فرهاد قلی‌نژاد افزود: به منظور آمادگی هرچه بیشتر این اداره در مقابله با حوادث غیرمترقبه زیست محیطی، کشیک‌های شبانه‌روزی مأموران و محیط‌بانان تشکیل شده است.

وی اعلام وضعیت آماده‌باش، هماهنگی با ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مسئولان شهری، اطلاع‌رسانی به شهروندان و ساکنان روستاهای همجوار منطقه به‌ویژه مشارکت جوامع محلی را مهم‌ترین عوامل کنترل و مهار آتش‌سوزی‌ها و جلوگیری از خسارت به زیستگاه دز عنوان و از تلاش محیط‌بانان سخت‌کوش منطقه و مشارکت همیاران قدردانی کرد.

به گفته این مقام مسئول، آتش سوزی که درسطح جنگل‌های حاشیه رودخانه دز همه ساله با آغاز فصل گرما رخ می‌دهد و نیز کاهش رطوبت، از مهم‌ترین عوامل تخریب زیستگاه‌های غنی جنگل دز است.

قلی نژاد ابراز امیدواری کرد با مدیریت صحیح و مشارکت جوامع محلی و ساکنان همجوار منطقه تا پایان فصل تابستان از بروز آتش سوزی‌های گسترده جلوگیری و هرگونه آتش سوزی در منطقه مهار و کنترل شود.

انتهای پیام/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول