اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد قم تاکید کرد

استفاده از ظرفیت دینی قم در مبارزه با اعتیاد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: باید از ظرفیت‌های گسترده دینی موجود در قم در مسیر مبارزه با اعتیاد نهایت بهره را ببریم.

استفاده از ظرفیت دینی قم در مبارزه با اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید مرتضی اسماعیلی‌طبا در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی خزان تا بهار که ظهر امروز در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی بحثی بسیار پیچیده و دارای ابعاد گسترده امنیتی، سیاسی، فرهنگی، هنری و اقتصادی است.

وی با اشاره به سیر استفاده از مواد مخدر سنتی تا مواد صنعتی افزود: همه جوامع با مشکلات این مسئله درگیر بوده و راهکارهای مختلفی نیز برای جلوگیری از آن صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه در رژیم گذشته برخی از سران نظام در مسئله ترانزیت مواد مخدر دخالت داشتند گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی راهکارهای متعددی در خصوص مبارزه با مواد مخدر به کار گرفته شد.

وی ادامه داد: مبارزات انتظامی، قضائی و فرهنگی از جمله مسائل پیشگیرانه نظام اسلامی در خصوص مبارزه با مواد مخدر بوده است به طوری که کشورمان انواع راه‌ها را در این زمینه آزمایش کرده است.

اسماعیلی‌طبا با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر مسئله‌ای است که همه دستگاه‌ها باید به صورت مکمل در کنار یکدیگر حضور داشته باشند افزود: برآیند فعالیت‌های مشترک تأثیر بیشتری از اقدامات تک بعدی خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان داشت: فرهنگ و هنر ظرفیت بسیار زیادی در خصوص مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های آن دارند بنابراین در جشنواره خزان تا بهار این مسئله مورد تاکید قرار گرفته است و می‌توان این مسئله را استفاده‌ای هوشمندانه دانست.

وی با اشاره به فعالیت‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم گفت: چنانچه این شورا نقش هماهنگ‌کنندگی را داشته باشد، مجموعه اقدامات تأثیر بیشتری خواهد داشت.

اسماعیلی‌طبا با تاکید بر نقش ستادی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم گفت: استفاده از ظرفیت‌های دینی قم نیز در این زمینه مؤثر است زیرا برخی افراد از حرمت استفاده مواد مخدر و فلسفه آن در اسلام بی‌خبر هستند اما باید توجه داشت که دین اسلام هر مسئله‌ای را که موجب غفلت انسان از مأموریت واقعی خود شود تحریم کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان داشت: حضور مراکز پژوهشی فراوان و تاکیدات مراجع عظام تقلید در مبارزه با مواد مخدر می‌تواند قم را به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل کند.

وی با بیان اینکه حمایت از تشکل‌های مردمی در بحث مبارزه با مواد مخدر ضروری به نظر می‌رسد ابراز کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم حمایت و تقویت از برنامه‌های پیشگیرانه را در دستور کار قرار داده و اقدامات لازم را در خصوص انواع فعالیت‌های فرهنگی و هنری مانند تئاترهای خیابانی و نمایشگاه‌های هنری انجام خواهد داد.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به استقبال مردم قم از تئاترهای خیابانی افزود: باید ظرفیت‌های هنری و فرهنگی قم را شناخت و با توجه به آنها فعالیت‌ها را سامان‌دهی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: در حوزه نشر کتاب و مجلات آموزشی و تربیتی نیز می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود اقدامات مناسبی در خصوص مبارزه با مواد مخدر انجام داد و این اداره‌کل حمایت‌های لازم را از این مسئله خواهد داشت.

وی با تاکید بر حمایت همه‌جانبه نهادهای مختلف در مسئله مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی گفت: امیدواریم در سال جاری در خصوص بحث اعتبارات حمایت‌های لازم صورت گیرد تا در بحث تخصیص و توزیع آن دچار مشکل خاصی نشویم.

اسماعیلی‌طبا ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران فرهنگی، هنری و انتظامی استان قم در اختتامیه جشنواره خزان تا بهار بیان کرد: حضور این افراد در برنامه‌های این‌چنینی می‌تواند تأثیر بسزایی در همگرایی و همکاری بیشتر دستگاه‌ها با یکدیگر داشته باشد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول