اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه:

اصلاح نفس لازمه انتظار حقیقی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: لازمه انتظار حقیقی برای مصلح جهانی اصلاح نفس است.

اصلاح نفس لازمه انتظار حقیقی است

حجت‌الاسلام احمد پاک‌‌نهاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک میلاد امام عصر(عج) اظهار داشت: منتظر حقیقی امام زمان(عج) کسی است که آماده شهادت باشد.

وی ادامه داد: البته برخی نظرات تند در مورد قیام حضرت ولیعصر(عج) و اینکه با ظهور وی قتل و خونریزی رخ خواهد داد، با توجه به روایات مورد قبول ما نیست.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در روایات اینطور آمده که با ظهور موعود شهرها یکی پس از دیگری فتح می‌شود اما با عشق و محبتی که مردم به امام زمان(عج) دارند و در واقع در آن زمان آن چنان به بلوغ فکری و عقلی می‌رسند که نیازی به جنگ و خونریزی به طور افراطی نیست.

وی با اشاره به اینکه حکومت امام زمان، حکومت مهر و محبت و خرد است گفت: هر چند کسانی هم هستند که در برابر عدل و داد می‌ایستند اما در واقع عموم ملت‌ها از حرکت امام زمان(عج) استقبال می‌کنند.

پاک‌نهاد ابراز داشت: با تمام این مسائل، آمادگی‌هایی باید صورت بگیرد تا مصاف آخرالزمانی مؤمنان با کافران و ظالمان به نفع جبهه حق تمام شود و این پیروزی بدون هیچ جنگی ممکن نیست.

وی با اشاره به مصداق‌هایی از منتظران حقیقی ادامه داد: در هشت سال جنگ تحمیلی کسانی بودند که از بذل جان هم دریغ نداشتند و این افراد هستند که می‌توانند ادعا کنند که منتظر واقعی امام زمان(عج) هستند چرا که جان، مال و آبروی خود را به حقیقت مقدم نشمرده‌اند.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به خصلت‌هایی که ممکن است انسان‌ها را از همراهی با امام زمان(عج) محروم کند اظهار کرد: کسانی که تمام عمر خود را صرف مسائل مادی می‌کنند و به زیورهای دنیایی مشغول هستند، نمی‌توانند ادعا کنند که منتظر امام زمان(عج) هستند.

وی با اشاره به راه زمینه‌سازی برای ظهور اظهار کرد: هر کسی با عمل به وظیفه خودش می‌تواند گامی در راستای زمینه‌سازی ظهور بردارد.

پاک‌نهاد گفت: هر کسی باید اصلاح را از محیط و خانواده آغاز کند و آنچه در توان دارد برای اصلاح جامعه در مسیر آرمان‌های مهدوی انجام دهد.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن ابراز داشت: ایستادگی در برابر این تهاجمات یکی از راه‌های زمینه‌سازی برای ظهور محسوب می‌شود.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه منتظران مصلح خودشان باید صالح باشند افزود: برای ایجاد زمینه ظهور باید به سوی اصلاح خود پیش برویم و مطامع دنیوی را از خود دور کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ظلم و فساد بیش از امروز برای جهان متصور نیست اما هنوز برای امام زمان(عج) یاران پاک و خالصی تربیت نشده‌اند که بتوانند بار سنگین ظهور را به دوش بکشند.

پاک‌نهاد گفت: بهترین زمینه‌سازی برای ظهور تربیت انسان‌هایی است که بتوانند برای منجی آخرالزمان یاور باشند تا امر ظهور سریع‌تر محقق شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول