اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل ارشاد جنوب کرمان

جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی در اسماعیلیه جیرفت آغاز شد

خبرگزاری فارس: جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی شهید ارژنگ در بخش اسماعیلیه شهرستان جیرفت آغاز شد.

جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی در اسماعیلیه جیرفت آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سه‌شنبه شب جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی شهید ارژنگ در بخش اسماعیلیه شهرستان جیرفت با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با حضور مسئولان آغاز شد.

حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی ورزشی شهید ارژنگ بخش اسماعیلیه اظهار داشت: جشنواره فرهنگی، هنری، ورزشی شهید ارژنگ نخستین جشنواره روستایی است که در بخش اسماعیلیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره همه روستاهای بخش اسماعیلیه را زیر پوشش قرار می‌دهد، افزود: امروز برای مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن، باید با سلاح برنده هنر که ابزاری تأثیرگذار و ماندگار است به مقابله با تهاجم فرهنگی رفت و یکی از این راه‌ها، انتقال جشنواره‌ها از شهر به روستا است.

حسینی یکی اهداف این جشنواره را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: این فرهنگ باید در بین نسل جوان ما نهادینه شود، زیرا نسل جوان ما در دوران انقلاب و دفاع مقدس به واسطه همین روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در مقابل زورگویان مستکبر ایستادگی کرده و پیروز شدند.

این مسئول از دیگر اهداف این جشنواره را تجلیل از خانواده‌های شهدا در بخش اسماعیلیه دانست و متذکر شد: خانواده‌های شهدا با صبر و حوصله‌ای که در این مدت داشتند، نمونه بارزی از اسوه صبر و استقامت هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اذعان داشت: نهادینه کردن جشنواره‌های فرهنگی و هنری در روستا موجب شناسایی و شکوفا شدن استعدادهای موجود در این مناطق می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول