اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور استان‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور:

طرح تذکر لسانی تا 2 سال آینده در تمام شهرهای کشور اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور استان‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: سال قبل چهل شهرستان کشور به ‌عنوان شهرهای منتخب طرح تذکر لسانی انتخاب شده بودند و تا دو سال آینده این طرح در تمام شهرهای کشور اجرا می‌شود.

طرح تذکر لسانی تا 2 سال آینده در تمام شهرهای کشور اجرا می‌شود

به گزارش خبر نگار فارس از کنگاور، حجت‌الاسلام علی رنجبر عصر سه‌شنبه در همایش بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: سال قبل چهل شهرستان کشور به ‌عنوان شهرهای منتخب طرح تذکر لسانی انتخاب شده بودند که این رقم امسال به 110 شهر افزایش یافت.

رنجبر با اشاره به اینکه با گسترش شهرهای مجری طرح تذکر لسانی، فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر نیز مانند فرایضی همچون نماز و روزه به‌ تدریج نهادینه خواهد شد، افزود: در ستاد احیا، یک شورای برنامه‌ریزی تشکیل شده که با بهره‌گیری از نظرات نخبگان علمی و علما و نیز جمع‌آوری نظرات استان‌ها، در آینده نزدیک شاهد نهادینه شدن این دو فریضه الهی خواهیم بود.

معاون امور استان‌های ستاد احیای امر به معروف کشور با تاکید بر اینکه حمایت قضایی از آمران باید مشهود باشد، گفت: نباید به گونه‌ای عمل شود که مردم از ترس عواقب کار، دست از اجرای فریضه‌های الهی بردارند.

وی لازمه این کار را آموزش کامل آمران دانست و تاکید کرد: آمران به معروف ضمن فراگیری آموزش‌های لازم، باید به تذکر لسانی اکتفا کرده و در صورت اصرار مرتکبان به انجام منکر، آنها را برای برخوردهای قضایی به مراجع ذی‌صلاح معرفی کنند.

حشمت‌الله عزیزی جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کنگاور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کنگاور در کنار گیلان‌غرب یکی از شهرهای منتخب کشور در طرح تذکر لسانی است، گفت: جلسات ستاد احیا در شهرستان کنگاور به‌ طور مرتب برگزار شده و کارهای ستادی با سرعت و دقت در حال انجام است.

تشکیل شوراهای امر به معروف در 54 اداره و 14 واحد صنفی، اطلاع‌رسانی محیطی در خصوص تذکر لسانی در سطح شهر، آموزش آمران به معروف، انتخاب مجریان طرح عیون خودرویی و اماکن، اجرای طرح یادآوران در سطح مدارس، برپایی نماز جماعت در فضاهای باز و پارک‌ها و برپایی جلسات اخلاق مدیران از جمله کارهای انجام شده در این راستاست که فرماندار کنگاور به آنها اشاره کرد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول