اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

کشتارگاه صنعتی زنجان توان تامین گوشت استان را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به بالابودن ظرفیت اسمی کشتارگاه صنعتی زنجان گفت: این کشتارگاه توان پوشش نیازمندی‌های گوشت استان را دارد.

کشتارگاه صنعتی زنجان توان تامین گوشت استان را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرشید کرمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران حوزه فعالیت دامپزشکی را در سه حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: کنترل و پیگیری از ابتلای دام‌ها به انواع بیماری‌های از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام با منشا دامی و همچنین نظارت و کنترل بر فرآورده‌های خام دامی را از دیگر فعالیت‌های دامپزشکی اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با تاکید بر اجرای برنامه‌های نظارتی و کنترلی در دامپزشکی افزود: تامین امنیت غذایی جامعه که نقش آن در زندگی بشر ملموس است، از وظایف دامپزشکی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به گسترده‌شدن حجم تجارت مواد غذایی در جهان کنونی تصریح کرد: اگر نظارت بر این امور انجام نشود موجب گسترش بیماری‌های مشترک می‌شود.

کرمی تاکید کرد: همه فعالیت‌های انجام شده در حوزه صادرات و واردات دام به خارج از استان با نظارت دامپزشکی انجام می‌شود.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی، قرنطینه، کنترل و واکسیناسیون را از جمله راه‌کارهای کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان نظارت و کنترل بر بیماری‌های زمینه‌ای دام و طیور و همچنین نظارت بر ذبح و تولید فرآورده‌های خامی به صورت بسته‌بندی را از دیگر اقدامات دامپزشکی برای کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام عنوان کرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در سطح استان زنجان گفت: شیوع این نوع بیماری‌ها در کشورهای مختلف بسیار وسیع است.

کرمی سل، تب مالت، هاری و تب کریمه کنگو را از مهم‌ترین بیماری‌های رایج مشترک بین انسان و دام در سطح استان زنجان برشمرد و ادامه داد: مسمومیت‌ها با منشا غذایی نیز در استان شیوع دارد.

وی با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو در دام علامت بارز حادی ندارد، اضافه کرد: آلودگی انسان به ابن بیماری حتما منشا دامی دارد و انتقال آن به سه شیوه دام آلوده، گزش کنه و تماس انسان با ترشحات انسان آلوده اتفاق می‌افتد.

کرمی تصریح کرد: آلودگی انسانی به کریمه کنگو باید از طریق دانشگاه علوم پزشکی بررسی و اعلام شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول