اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مسئولان استانی

نواقص کشتارگا‌ه‌های کهگیلویه و بویراحمد برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جلسه هم‌اندیشی مسئولان دامپزشکی و مسئولان استانی بر رفع نواقص و کمبود امکانات کشتارگا‌ه‌های این استان تأکید شد.

نواقص کشتارگا‌ه‌های کهگیلویه و بویراحمد برطرف می‌شود

محسن صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از ارائه برنامه بلندمدت کشتارگاه‌های دام این استان توسط دامپزشکی خبر داد و افزود: به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بخصوص CCHF یا تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، جلسه‌ای با حضور اعضای ساماندهی کشتارگاه‌های این استان در محل استانداری تشکیل و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

صادقی افزود: در این جلسه با برشمردن اهمیت گوشت به عنوان یکی از کالاهای سبد مصرفی و تغذیه‌ای خانوارها تأکید شد، گوشت مصرفی باید از دام سالم و در کشتارگاه‌های بهداشتی استحصال و با شرایط کاملاً بهداشتی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

این مسئول، کشتارگاه‌ها را به عنوان نوعی صافی و فیلتر بهداشتی به منظور جلوگیری از انتشار بیماری‌های عفونی و مشترک مطرح کرد و گفت: با توجه به بروز بیماری CCHF در برخی استان‌ها، نگهداری گوشت به مدت 24 ساعت و آلایش خوراکی به مدت 48 ساعت در کشتارگاه‌ها ضروری بوده و شایسته است و شهرداری‌ها هم باید نسبت به بهسازی و بهداشتی کردن کشتارگاه‌های زیر پوشش مدیریت خود اقدام نمایند.

صادقی با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار داشت: بررسی وضعیت کشتارگاه‌ها با حضور فرمانداری و شهرداری به همراه مسئولین دامپزشکی هر شهرستان، احصاء لیست نیازمندی‌ها و نواقصات کشتارگاه‌های دام استان توسط دامپزشکی و ارائه برنامه بلندمدت کشتارگاه‌های دام توسط دامپزشکی از مصوبات این جلسه بود.

اجرایی شدن دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور در خصوص بیماری CCHF و پیش‌بینی اعتبار در سال 91 به منظور بهسازی و تجهیز کشتارگاه‌های استان از مهم‌ترین تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه بود که صادقی به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول