اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از گذشت پنج روز

محور ارتباطی خلخال با مرکز استان برقرار شد

خبرگزاری فارس: بعد از گذشت پنج روز از تخریب پل کلارچای در مسیر ارتباطی اردبیل – خلخال و قطع شدن این ارتباط با تلاش راهداران این محور بار دیگر گشایش یافت و تردد در آن آغاز شد.

محور ارتباطی خلخال با مرکز استان برقرار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان خلخال عصر امروز در جریان بازدید از روند مرمت و بازگشایی این محور اظهار داشت: با تلاش اداره راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان این محور ارتباطی که شاهرگ ارتباط خلخال با سایر شهرها است مورد بازسازی قرار گرفته و با باکس‌گذاری جدید این پل اصلاح شده و تردد در این محور بدون کوچک‌ترین مشکلی در حال انجام است.

ذبیح‌الله عبداللهی در مورد آخرین وضعیت خسارت وارده به شهرستان خلخال بر اثر جاری شدن سیل در روزهای گذشته تصریح کرد: هنوز میزان خسارت برآورد نشده اما به کشاورزان و باغداران منطقه قول می‌دهیم که در کمترین زمان با ارزیابی نهایی نسبت به جبران خسارات اقدام می‌کنیم.

به گزارش فارس، بعد از چندین روز حاکم شدن هوای سرد در استان اردبیل که اهالی این شهرستان و مناطق همجوار را به پوشیدن لباس گرم و روشن شدن بخاری در برخی از منازل وادار کرد از امروز دمای هوا افزایش یافته و براساس اعلام اداره کل هواشناسی اردبیل در روزهای آینده شش درجه به گرمای هوا افزوده می‌شود.

اهالی استان اردبیل در روزهای گذشته پاییز و زمستان را در آغازین روزهای تابستان تجربه کردند و حاکم بودن هوای خنک سبب شد تا سیل مسافران و گردشگران نیز به این استان سرازیر شود.

افت محسوس دما که از هفته گذشته جای‌جای استان را فرا گرفته بود در کنار کاهش دمای هوا تا 15 درجه بسیاری از مسافران را نیز تعجب زده کرده و آنها را وادار به استفاده از لباس‌های گرم کرد.

سرمای هوای و بارش باران همچنین سبب تعطیلی موقت برداشت محصول در شمال استان شد و در مناطق جنوب و مرکز استان نیز خساراتی را به محصولات کشاورزی در آستانه برداشت و همچنین محصولات باغی وارد کرد.

ارتفاعات استان اردبیل به ویژه کوه سربلند سبلان پوشیده از برف است و به دلیل مه‌آلود بودن منطقه صعود کوهنوردان و گردشگران به قله سبلان نیز به سختی انجام می‌شود.

اما حاکم شدن هوای پاییزی در شهرستان گرمی نیز جالب توجه است به طوری که از ساعاتی پیش بارش باران و افت دما در این شهرستان سبب شده است تا هوای مه‌آلود در منطقه حاکم بوده و دمای هوا نیز به شدت کاهش یابد.

کارشناسان تعاون روستایی گرمی بارش‌های اخیر را به رکود برداشت و خرید غله از مزارع زمینه‌ساز دانستند و اعلام کردند که با مساعد بودن شرایط جوی در روزهای آینده برداشت محصول از سر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول